گوگل سال گذشته برای یافتن حفره های امنیتی 3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرده است

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای کشف حفره‌های امنیتی موجود در برنامه‌ها و سرویس‌های خود، بیش از ۳ میلیون دلار در سال گذشته به هکرها جایزه داده است تا نشان دهد امنیت کاربران همچنان از اولویت‌های مهم گوگل است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بیش از ۳۵۰ نفر از ۵۹ کشور جهان در طرح پاداش گوگل، در ازای گزارش حفره‌های امنیتی شرکت کردند. این افراد در مجموع بیش از ۱۰۰۰ حفره  امنیتی در برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل گزارش کرده بودند. 

بیشترین مبلغ پرداختی به ازای یک گزارش آسیب‌پذیری منحصربه‌فرد مبلغ شگفت‌انگیز ۱۰۰ هزار دلار بود. این رقم نزدیک به ۳ برابر بیشتر از بالاترین مبلغ پرداختی در سال گذشته به ازای گزارش یک حفره امنیتی است. مجموع کل پاداش پرداختی نیز رشد قابل‌توجهی داشته و از حدود ۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. 

همان‌طور که از گزارش گوگل می‌توان دریافت، با یافتن اشکالات نرم‌افزاری درآمد خوبی می‌توان کسب کرد. درآمد چند صد‌ دلاری برای یک هکر، دور از ذهن نیست و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، یک هکر از همین طریق توانسته است درآمدی در حدود یک‌ چهارم میلیون دلار در طول یک سال به دست آورد. رسیدن به چنین سطحی در کسوت یک هکر اخلاق مدار و مطیع قانون آسان نیست، ولی امکان‌پذیر است.  

گوگل حداقل میزان پاداش پرداختی را ۵۰ درصد در طول سال گذشته افزایش داده است. این اقدام گوگل هم برای هکرهای کلاه سفید و هم برای کاربران عادی خبر خوبی محسوب می‌شود. هر چه قدر گوگل پیشنهادهای جذاب‌تری برای هکرها در ازای گزارش حفره‌های امنیتی ارائه دهد، به همان میزان استفاده بدافزارها از این حفره‌های امنیتی قبل از اینکه گوگل بتواند راهکاری برای آن‌ها بیندیشد، کمتر خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات