گوگل ۴ میلیون دلار به قربانیان ممنوعیت ورود به آمریکا کمک خواهد کرد

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده است که ۴ میلیون دلار به بنیادهای خیریه‌ی حمایت از پناهندگان کمک خواهد کرد. این بزرگ‌ترین کمپین بشردوستانه‌ی گوگل از زمان تأسیس این شرکت است.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، گوگل بودجه‌ای ۴ میلیون دلاری برای کمک به قربانیان تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا اختصاص داده است. نیمی از این هزینه را شرکت گوگل پرداخت خواهد کرد و ۲ میلیون دیگر را کارمندان این شرکت تقبل خواهند کرد. تمامی این کمک‌ها به چهار سازمان خیریه‌ی اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی آمریکا، مرکز منابع حقوقی مهاجرین، کمیته‌ی نجات جهانی و آژانس محافظت از مهاجرانِ سازمان ملل تخصیص می‌یابد. این بزرگ‌ترین کمپین بشردوستانه‌‌ی گوگل از زمان تأسیس این شرکت خواهد بود.

ساندار پیچای،‌ مدیرعامل گوگل، در یادداشتی این خبر را رسانه‌ای کرده است. پیچای پیش از این در یادداشتی جداگانه، ممنوعیت‌های اتخاذشده توسط ترامپ را نقد کرده و اشاره کرده بود که «تحمیل هزینه‌های این تصمیم بر دانشگاه‌های آمریکا بسیار دردآور است». طبق این یادداشت، ممنوعیت‌های اخیر که شهروندان ۷ کشور مسلمان را هدف می‌گیرد، حداقل ۱۸۷ نفر از کارمندان گوگل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سرگی برین، یکی از بنیان‌گذاران گوگل نیز یکشنبه به تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم در فرودگاه بین‌المللی سان‌فرانسیسکو ملحق شد. هرچند او اشاره کرد که «به‌عنوان فردی حقیقی» در اعتراضات شرکت کرده است. خانواده‌ی برین در سال ۱۹۷۹ از شوروی سابق مهاجرت کردند تا از محاکمه‌ی دولت وقت در امان باشند. پیچای نیز از هند به ایالات متحده مهاجرت کرده است.

بسیاری از مدیران عالی‌رتبه‌‌ی شرکت‌های تکنولوژی در ابعاد مختلف از ممنوعیت‌ ورود مهاجرات انتقاد کرده‌اند. اواخر هفته‌ی پیش مدیرعامل نت‌فلیکس، رید هستینگز، اشاره کرد که «اقدامات ترامپ ضدآمریکایی و برای تمامی ما دردآور است». هرچند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، از لحنی دیپلماتیک برای توصیف این قضیه استفاده کرد و تنها آن را «نگران‌کننده» خواند.

همچنین چند شرکت دیگر برای مقابله با تأثیرات این تصمیم دست به اقدامات بشردوستانه‌ زده‌اند. شرکت لیت اعلام کرده است که طی چهار سال، یک میلیون دلار به اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی کمک خواهد کرد. همین‌طور مدیرعامل Airbnb، برایان چِسکی، در توییتی خبر داده است که این شرکت «برای پناهندگانی که به آمریکا راه نیافته‌اند سرپناه رایگان فراهم می‌کند».

در بیانیه‌ی گوگل آمده است: «ما از تأثیرات این تصمیم و هر لایحه‌ای که گوگلرها (کارمندان گوگل) و خانواده‌ی آن‌ها را تهدید کند یا مانع از ورود استعدادهای بزرگ به آمریکا شود، نگران هستیم. گوگل در آینده نیز این دیدگاه خود را به مدیران دولتی در واشنگتن و سایر مکان‌ها یادآوری خواهد کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات