اپل سایت آی کلود اکتیویژن لاک را حذف کرد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل، سایت آی‌کلود اکتیویژن لاک را که برای یافتن آیفون‌های گم‌شده بود، بدون ذکر دلیل از دسترس عموم خارج کرد.
تبلیغات

اپل بدون اینکه علت آن را بیان کند، سایت آی‌کلود اکتیویژن لاک را حذف کرده است. این سایت به کاربران کمک می‌کرد تا بتوانند دزدیده شدن آیفون خود را چک کنند. این موضوع نه‌تنها به کاربرانی که گوشی خود را گم کرده باشند، آسیب می‌زند؛ بلکه به فروشندگانی که در زمینه فروش آیفون‌های دسته دوم کار می‌کنند یا کسانی که می‌خواهند آیفون دسته دوم بخرند، آسیب خواهد رساند.

جالب است بدانید اپل در مدارک پشتیبانی خود نیز تغییراتی اعمال کرده است که قسمت مربوط به سایت آی‌کلود اکتیویژن لاک حذف شده و حالا به کاربران پیشنهاد داده می‌شود اگر آیفون دست دومی که خریداری کرده‌اند در زمان روشن شدن، صفحه رمز عبور یا هوم اسکرین نمایش دهد، آن دستگاه قبلا پاک نشده است.

این کار تنها در زمانی می‌تواند قابل انجام باشد که شخص خریدار و فروشنده همدیگر را ملاقات کنند و عملا در زمانی که بخواهید گوشی هوشمندی به‌صورت آنلاین خریداری کنید، غیرقابل استفاده خواهد بود. اپل می‌گوید این موضوع به خریداران بستگی دارد تا از اینکه دستگاه آن‌ها قبلا پاک شده است، اطمینان خاطر حاصل کنند.

برای کسانی که از این موضوع باخبر نیستند، برای پاک کردن تمام اطلاعات موجود در آیفون باید از قسمت تنظیمات به بخش تنظیمات عمومی رفت و از قسمت ریست، تمام اطلاعات موجود و تنظیمات اعمال‌شده در تلفن هوشمند را پاک کرد. اگر دستگاه باز هم از شما اطلاعات اپل آی‌دی و رمز عبور کاربر قبلی را بخواهد، به این معنی است که آیفون به حساب کاربری آن شخص لینک بوده و پاک نشده است.

حذف سایت آی‌کلود اکتیویژن لاک می‌تواند کار را کمی برای کاربران و علاقه‌مندان آیفون دشوارتر سازد. در هر صورت مشخص نیست که علت این اقدام چه بوده و چرا اپل دست به حذف این سایت زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات