لینکسیس از سیستم مش وای-فای رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لینکسیس نیز بالاخره روتری با پشتیبانی از سیستم مش‌ نتورکینگ معرفی کرد که از طریق آن می‌توان چندین روتر را به یکدیگر متصل کرد.
تبلیغات

مش نتورکینگ به‌تازگی به موضوعی جذاب حتی برای کاربران خانگی تبدیل شده است. کاربران حرفه‌ای که قصد دارند با چند روتر تمام فضای خود را تحت پوشش قرار دهند، به مش شبکه یا مش نتورکینگ روی می‌آورند. لینکسیس نیز در همین راستا در نمایشگاه CES 2017 سیستم مخصوص خود را برای مش شبکه رونمایی کرد. دستگاه سه بانده Velop لینکسیس، به‌خوبی توانایی برآورده کردن نیاز‌های کاربران در این بخش را دارد.

هر کدام از روترهای Velop Tri-Band 2x2 80.2.11ac می‌تواند چهار وظیفه‌ی روتر، گسترش‌دهنده‌ی برد، اکسس پوینت و بریج (متصل‌کننده ابزارهای شبکه به یکدیگر) را ایفا کند. بر اساس ادعای لینکسیس هر کدام از Velop‌-ها قادر است به سرعت انتقال دیتای ۲۲۰۰ مگابیت در ثانیه برسد. با استفاده چند نمونه از این دستگاه‌ها می‌توانید تمام اتاق‌های دفتر کار یا منزل خود را به شبکه‌ی بی‌سیم متصل کنید. 

Each Velop Tri-Band 2x2 802.11ac Wave 2 MU-MIMO

Velop از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS قابل کنترل است و حتی امکان اتصال آن به پلتفرم الکسا نیز وجود دارد. اکو آمازون می‌تواند از طریق دستورات صوتی وای‌فای را کنترل کند، دسترسی به کاربر میهمان بدهد یا روتر را خاموش و روشن کند. این دستگاه می‌تواند بر اساس شرایط، خود را تنظیم کند تا بهترین سرعت وای‌فای را ارائه کند. 

لینکسیس به طراحی این دستگاه نیز توجه ویژه داشته است و درگاه‌های اترنت، دکمه‌ی ریست و همچنین ورودی برق در قسمت پایین آن قرار گرفته‌اند. 

از آنجایی که این دستگاه ماژولار است و می‌توانید بیش از دو نمونه از آن را به یکدیگر متصل کنید، لینکسیس قیمت یک دستگاه از Velop را ۲۰۰ دلار،  دو دستگاه از آن را به قیمت ۳۵۰ دلار و سه دستگاه را با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رساند. قیمت این محصول بالاتر از روتر گوگل وای-فای است اما گوگل به اندازه‌ی لینکسیس در زمینه‌ی تجهیزات شبکه قوی نیست و احتمالا روتر لینکسیس عملکرد بهتری از رقیب گوگلی خود دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات