فورد با ۱۳ خودروی الکتریکی به این بازار یورش می‌ برد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
فورد برنامه‌های گسترده‌ای برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی دارد؛ موستانگ و F-150 الکتریکی.
تبلیغات

فورد در نمایشگاه CES 2017 از برنامه‌ی خود برای تولید خودروهای الکتریکی پرده برداشت. این شرکت در نظر دارد نسخه‌‌های هیبریدی مدل محبوب موستانگ و وانت F-150 را در کنار نسخه‌ی تمام الکتریکی یک شاسی‌بلند تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند. فورد برای این امر سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری برای تولید خودروهای الکتریکی خواهد کرد. بدین ترتیب این شرکت مطرح آمریکایی پس از فولکس واگن و مرسدس بنز، جدیدترین خودروسازی است که برنامه‌‌ریزی گسترده‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی کرده است. مارک فیلدر مدیر عامل فورد در همین مورد گفت:

ما برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تولید خودروهای برقی کرده‌ایم و در نظر داریم تا ۱۵ سال آینده تولیدات خود در این بخش را بیش از بخش خودروهای بنزینی کنیم.

فورد تولید ۱۳ خودروی الکتریکی و هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده است. هفت عدد از این خودروها تا پنج سال آینده‌ی به بازار عرضه خواهند شد. در کنار شاسی بلند الکتریکی این شرکت با بُرد مسافتی ۴۸۰ کیلومتر، موستانگ و F-150 هیبریدی؛ فورد نسخه‌ی الکتریکی و تاکسی ترانزیت و دو خودروی برقی پلیس را نیز تولید خواهد کرد. فورد برای این امر، سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در برخی از سایت‌های تولیدی خود کرده است که منجر به ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی جدید شده است. 

فورد در راستای تولید خودروهای الکتریکی، سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری در سایت تولیدی جدید خود در مکزیک را متوقف می‌کند و نسل جدید فوکوس را در سایت فعلی خود تولید خواهد کرد. 

فورد در حال حاضر تعدادی خودروی هیبریدی در سبد محصولات خود دارد؛ اما تنها خودروی الکتریکی این شرکت، فوکوس الکتریکی است. برخلاف سازنده‌های بزرگ فعلی دنیای خودروهای الکتریکی اعم از تسلا، جنرال موتورز و رنو، فورد فوکوس الکتریکی با هر بار شارژ تنها ۱۶۰ کیلومتر طی می‌کند. مدیر عامل فورد از تقاضای اندک برای خودروهای الکتریکی فورد گلایه کرد و آن را در برابر ۴۰۰ هزار پیش‌خرید تسلا مدل ۳، ناراحت‌کننده توصیف کرد. این شرکت در صدد است با عرضه‌ی نسخه‌های الکتریکی موستانگ، F-150 و خودروهای پلیس، روند فعلی را تغییر دهد.

خودرو الکتریکی فورد

در کنار توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، فورد شبکه‌‌ای یکپارچه از سیستم شارژ سریع را توسعه خواهد داد که به گفته‌ی این شرکت، سرعتِ به مراتب بیشتری از شبکه‌های فعلی دارد. این خودروساز آمریکایی در نظر دارد در آینده‌ی نزدیک ۴۰۰ سایت شارژ خودروی الکتریکی در اروپا راه‌اندازی کند و این آمار را تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰۰ سایت برساند. علاوه بر این فورد در نظر دارد ایستگاه‌های شارژ بیسیم نیز راه‌اندازی کند تا حتی در صورت فراموشی راننده خودروها شارژ شوند.

با وجود اقدامات گسترده‌ی فورد برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی، همچنان برنامه‌های این شرکت در برابر رقبای قدرتمندی اعم از فولکس واگن چندان بزرگ به نظر نمی‌رسند. باید به انتظار نشست و دید این شرکت مطرح آمریکایی چگونه می‌تواند در رقابت داغ خودروهای الکتریکی خودی نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات