اچ پی نسل جدید لپ تاپ اسپکتر X360 را با حجم باتری بیشتر معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی ۱۵.۶ لپ‌تاپ اسپکتر X360 اچ‌پی با افزایش حجم باتری، تا ۱۳ ساعت شارژدهی خواهد داشت.
تبلیغات

عموما به‌راحتی می‌توان مشخصات محصولات نسل بعدی شرکت‌های فعال در تولید دستگاه‌های مختلف را پیش‌بینی کرد؛ نسخه‌های به‌روز شده با وزن و ضخامت کمتر. اما اچ‌پی در جهت متفاوت قدم برداشته است. این شرکت در نمایشگاه CES 2017 نسخه‌ی جدیدی از لپ‌تاپ اسپکتر X360 با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معرفی کرد که نسبت به نسخه‌های قبلی افزایش ضخامت را تجربه کرده است. البته این موضوع به دلیل کاربرد باتری‌ با ظرفیت بیشتر در این لپ‌تاپ است تا به گفته‌ی اچ‌پی، کاربران از ۳ ساعت عمر باتری بیشتر بهره ببرند. 

نسخه‌ی جدید اسپکتر X360 در ضخامت، افزایش ۱.۹ میلی‌متری را تجربه کرده است تا اکنون به ضخامت ۱۷.۸ میلی‌متر برسد. برای مقایسه، بد نیست بدانید ضخامت مک‌بوک پرو ۲۰۱۵ ۱۸ میلی‌متر است. به گفته‌ی اچ‌پی، لپ‌تاپ جدید این شرکت از باتری با ۲۳ درصد حجم بیشتر نسبت به گذشته برخوردار است. البته اچ‌پی عرض لپ‌تاپ خود را نیز به شکل قابل توجهی کاهش داده و آن را از ۳۷.۶ به ۳۵.۵ سانتی‌متر رسانده است.

متأسفانه افزایش ۳ ساعتی عمر باتری نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی اسپکتر X360 به معنی محصولی با توانایی شارژدهی بالا نیست. اچ‌‌پی در سال جاری تنهای نسخه‌ی مجهز به نمایشگر 4K این لپ‌تاپ را به فروش خواهد رساند. نمایشگر پرمصرف این نسخه‌ی اسپکتر X360، انرژی زیادی مصرف می‌کند و بدین ترتیب حتی با افزایش حجم باتری نمی‌توان توقع رکوردی عالی در بخش عمر باتری از آن داشت. 

نسخه‌ی پیشین اچ‌پی اسپکتر X360 توانایی شارژدهی به میزان ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه داشت که با توجه به ادعای سازنده، می‌توان پیش‌بینی عمر باتری ۱۲:۴۵ این لپ‌تاپ را داشت. این رکورد همچنان کمتر از شارژدهی برادر کوچک‌تر آن است که از نمایشگر Full HD‌ بهره می‌برد. 

نسخه‌ی به‌روز شده و ۱۵.۶ اینچی X360 اکنون از پردازنده‌های کبی لیک اینتل بهره می‌برد. کاربرانی که به قدرت پردازشی بالایی نیاز دارند، می‌توانند این لپ‌تاپ را با پردازنده‌ی Core i7، یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی جامد، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی گرافیک GeForce 940MX انویدیا، سفارش دهند. انتظار می‌رود اچ‌پی از انتهای ماه آینده‌ی میلادی این لپ‌تاپ را با قیمت آغازین ۱۲۷۸ دلار عرضه کند.

نسخه‌ی ۱۳ اینچی X360 تغییرات گسترده‌ای را نسبت به قبل، همراه نخواهد داشت. پردازنده‌ی کبی لیک و امکان سفارش با نمایشگر 4K بزرگ‌ترین بهبود‌های این لپ‌تاپ نسبت به گذشته است. 

علاوه بر لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر، اچ‌پی همچنین نسخه‌ی جدیدی از سری لوکس الیت‌بوک را با نام X360 معرفی کرد. طراحی این لپ‌تاپ شباهت زیادی نسبت به نسل قبل آن که در رویداد سال گذشته‌ی CES معرفی شد، دارد و تنها امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر آن موجود است. با این حال الیت‌بوک X360 هنوز هم از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و به واسطه‌ی قابلیت‌هایی اعم از شیار کارت‌های حافظه‌ی امنیتی و نمایشگر ضد جاسوسی، برای کاربرهای تجاری گزینه‌ای ایده‌آل است. این لپ‌تاپ نیز از اواخر ماه میلادی جاری به فروش خواهد رسید.

اچ پی اسپکتر

علاوه بر لپ‌تاپ‌های مذکور، اچ‌پی چند محصول دیگر را نیز در کنفرانس خود در CES 2017 معرفی کرد. نسخه‌ی جدید کامپیوتر Sprout Pro که برای طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی توسعه یافته است، مانیتور ۳۵ اینچی مخصوص بازی Omen X 35 با رزولوشن ultra-WQHD، نسبت ۲۱:۹ و نمایشگر منحنی در کنار All-in-One جدید و ۳۴ اینچی سری Envy که بهبود‌هایی را در بخش طراحی تجربه کرده است، از جمله محصولات جدید و معرفی‌شده‌ی اچ‌پی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات