سنسور آلودگی سنج هوای Flow علاوه بر آگاهی کاربر، نقشه سراسری آلودگی تهیه می کند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Plume Labs در CES 2017 از سنسور جدیدی برای سنجش میزان آلودگی هوا با نام Flow رونمایی کرده است که مجموع این سنسور‌ها نقشه‌ی آلودگی هوا در یک شهر را ترسیم می‌کنند.
تبلیغات

کمپانی Plume Labs که در زمینه‌ی توسعه‌ی سنسور‌های مربوط به سنجش کیفیت هوا فعالیت می‌کند، سنسور جدیدی را راهی بازار کرده است که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر آگاهی از کیفیت هوای محیط اطراف، در تعیین نقشه‌ی آلودگی هوا نیز مشارکت داشت. این سنسور در قالب یک برنامه که بخشی از آن تحقیقاتی و بخشی دیگر تجاری است، طراحی شده است. هدف این کمپانی از طراحی سنسورها، جلب توجه عمومی به کیفیت هوا و آلودگی است. سنسور جدید پلام که دو سال روی آن کار شده، Flow نام دارد. این سنسور از یک ساختار آلومینیومی تشکیل شده و سایز آن کمی بزرگ‌تر از انگشت شست است. با استفاده از گیره‌ی چرمی، می‌توان این سنسور را به محلی مثل پشت کوله‌پشتی آویخت. درون ساختار آلومینیومی این گجت، انواع سنسورها شامل سنسور تشخیص میزان گرد و غبار، انواع گازهای خروجی از اگزوز خودروها و سایر گازهای خطرناک در کنار سنسور تشخیص رطوبت و دماسنج قرار گرفته است.

این سنسور با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را از طریق اپلیکیشن توسعه‌یافته برای اندروید و iOS به گوشی منتقل خواهد کرد. البته این اطلاعات در صورت اتصال به اینترنت، به Plume Labs نیز منتقل خواهد شد. این کمپانی در نظر دارد داده‌های جمع‌آوری‌شده را در اختیار پلتفرم هوش مصنوعی خود قرار دهد. این پلتفرم قادر است با استفاده از هوش مصنوعی، به پیش‌بینی‌ میزان آلودگی هوا در بیش از هزاران شهر در بیش از ۶۰ کشور دنیا بپردازد. پیش‌بینی‌های پلتفرم Plume Labs در مقیاس شهری انجام می‌شود که مبتنی بر اطلاعات دریافت شده از وضعیت آب و هوا، بیش از ۱۲ هزار ایستگاه و همچنین وضعیت اتمسفر در بازه‌ی جهانی در کنار سایر اطلاعات محلی از وضعیت آب و هوا است. Plume Labs معتقد است با استفاده از سنسور Flow می‌توان پیش‌بینی‌های دقیق‌تری را به تفکیک خیابان به دست آورد.

سنسور تشخیص کیفیت هواوی Flow

حس‌گر Flow ۱۲ ال‌ای‌دی رنگی دارد که هر یک مختص سنسوری خاص و روشن شدن آن به منزله‌ی دریافت اطلاعات است. در صورت نیاز می‌توان با مراجعه به اپلیکیشن توسعه‌یافته از کیفیت هوای محیط آگاهی پیدا کرد. حتی با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان به پیش‌بینی‌های سیستم هوش مصنوعی Plume Lab نیز دسترسی داشت و اطلاعات محلی را دریافت کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این سنسور اواخر سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد، اما پیش‌فروش آن از بهار سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات