هدفون پایش سلامت با امکان پخش موسیقی و کنترل دمای بدن

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
بادی‌ترَک در جریان CES 2017 محصولی معرفی کرده است که هم‌زمان با پخش موسیقی، دمای بدن شما را نیز کنترل می‌کند.
تبلیغات

برای ورزشکاران حرفه‌ای (و آماتور دوآتشه) اندازه‌گیری دمای مرکزی بدن (CBT) می‌تواند اطلاعات مفیدی از عملکرد تمرینات و بهبود آسیب‌دیدگی‌ها ارائه کند. با این وجود جمع‌آوری چنین اطلاعات اندکی به همین سادگی نخواهد بود و گاهی به روش‌های عجیب، نظیر ریزتراشه‌های بلعیدنی نیازمند است.

بادی‌ترَک (Bodytrak)؛ یک استارتاپ بریتانیایی، روشی ساده ارائه کرده است؛ گجتی پوشیدنی که از یک دماسنج داخل‌گوشی برای اندازه‌گیری CBT بهره می‌برد و از دیگر قابلیت‌های پایش سلامت نیز برخوردار است. این وسیله که بادی‌ترَک نام دارد، می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی یا ساعت هوشمند شما جهت تحلیل لحظه‌ای اطلاعات نیز متصل شود. جدای از CBT، اندازه‌گیری ضربان قلب، مصرف اکسیژن و اندازه‌گیری‌های معمول نظیر سرعت، مسافت طی شده و cadence (برای دوندگان به معنای زمان‌بندی صحیح قدم برداشتن) توسط این گجت امکان‌پذیر است. قاعدتاً محصولی که همیشه در گوش شما باشد، می‌تواند برای پخش موسیقی نیز به کار گرفته شود. این گجت همچنین قابلیت صدای افزوده (مرتبط با واقعیت افزوده) را نیز در بطن خود خواهد داشت تا در مواقع ضروری بتوان از صدای محیط آگاهی یافت. همه‌ی این موارد را می‌توان با سیستم‌عامل خود بادی‌ترَک جهت پایش و کنترل اطلاعات مربوط به سلامتی در اختیار گرفت.

bodytrac-headphones-2

در کل می‌توان گفت با یک ایده‌ی جاه‌طلبانه طرف هستیم؛ اما سازندگان بادی‌ترَک بر این باور هستند که محصول آن‌ها بی‌نقص است و به‌زودی کاربران خود را پیدا خواهد کرد. این محصول در حال حاضر در مرحله‌ی تست توسط نهادهای ورزشی بریتانیا از جمله چندین تیم لیگ برتری فوتبال و تیم‌های راگبی است. مهم‌ترین موردی که تا این لحظه مشخص نیست، قیمت این محصول است که قبل از عرضه‌ی عمومی بادی‌ترَک (تابستان ۲۰۱۷) مشخص خواهد شد.

نظر شما در خصوص پوشیدنی جدید بادی‌ترَک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات