مدل بی سیم ابزار ورودی واقعیت مجازی 3DRudder با قابلیت کنترل با پا معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
3DRudder قبلا از ابزار کنترلر واقعیت مجازی خود پرده‌برداری کرده بود و حالا در نمایشگاه CES 2017 این شرکت مدل بی‌سیم این محصول را نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

3DRudder آماده‌ی حرکت به فاز بعدی در توسعه‌ی سخت‌افزار خود است. مدل سیمی این محصول قبلا معرفی شد و حالا این شرکت تمرکز خود را بر بازار موبایل معطوف کرده است. این کمپانی در نمایشگاه CES 2017 مدل وایرلس 3DRudder را معرفی کرد. این محصول یک ابزار ورودی واقعیت مجازی است که قابلیت کار با موبایل و پی‌سی را دارد.

3DRudder در نمایشگاه CES سابقه‌ی قابل توجهی دارد. این شرکت سه سال قبل یک نمونه‌ی اولیه از محصول مورد بحث را رونمایی کرد و سال بعد طرح تقریبا کامل شده‌ی این ابزار کنترلر از طریق پا را معرفی کرد. با توجه به سنت کمپانی 3DRudder در نمایشگاه CES، حال در سال ۲۰۱۷ جدیدترین مدل محصول مورد اشاره را در معرض دید عموم قرار داده است.

کیت مخصوص توسعه‌دهندگان 3DRudder از ماه می ۲۰۱۶ به دست افراد علاقه‌مند رسید و حدود یک ماه بعد، این شرکت پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی گیر‌ وی‌آر (Gear VR) را نیز به محصول خود اضافه کرد. متأسفانه 3DRudder نتوانست این مورد را به‌درستی اطلاع‌رسانی کند؛ زیرا کم‌تر از دو هفته بعد از این موضوع، این شرکت پی برد که پورت یو‌اس‌بی تعبیه‌شده در گیر‌ وی‌آر امکان انتقال داده ندارد که این یعنی اولین نسل 3DRudder امکان کار با گیر‌ وی‌آر ندارد. مهندسان 3DRudder در نسخه‌ی Innovator محصول مورد بحث، پشتیبانی از گیر‌وی‌آر را نیز برای علاقه‌مندان مهیا کردند و در این مدل، در واقع امکان انتقال اطلاعات از طریق پورت یو‌اس‌بی هدست واقعیت مجازی یادشده وجود دارد. شرکت مورد اشاره البته به دلیل انتشار این خبر از کاربران خود معذرت‌خواهی کرد.

3DRudder تلاش زیادی کرده است تا نرم‌افزاری آماده کند که به پیکربندی مجدد فرم‌ور برنامه‌نویسی محیطی محصول یادشده، برای شبیه‌سازی مختصات محورها در دستگاه‌های موبایلی کمک کند. خوشبختانه این اقدام برای شرکت یادشده چندان هم بی‌فایده نبود؛ زیرا 3DRudder از مدتی قبل کار روی مدل بی‌سیم ابزار کنترلر خود را آغاز کرده است. بد نیست اشاره کنیم که این مدل امکان کار با گوشی‌های هوشمند نیز دارد.

مدل بی‌سیم 3DRudder تمام قابلیت‌های مدل سیم‌دار این محصول را در خود دارد و علاوه بر این یک باتری ۵ ولتی داخلی نیز در آن تعبیه شده است. همین باعث می‌شود تا بتوان به مدت ۱۲ ساعت از این کنترلر استفاده کرد.

3DRudder

3DRudder بی‌سیم دقیقا شبیه به مدل سیمی خود، امکان کار با پی‌سی‌های ویندوزی و هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس‌ریفت دارد. علاوه بر این در مدل بی‌سیم این محصول امکان اتصال به گوشی‌های هوشمندی چون محصولات سری سامسونگ گلکسی و گوشی‌های اندروید دیگری که با پلتفرم Daydream همخوانی دارند، از طریق بلوتوث اضافه شده است. 3DRudder امکان اتصال بلوتوث به دستگاه‌های واقعیت ‌مجازی‌ که بر پایه‌ی اندروید کار می‌کنند هم دارد.

مدل بی‌سیم 3DRudder هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است اما در سال جاری شاهد عرضه‌ی این محصول به بازار خواهیم بود. این شرکت برنامه دارد در تابستان ۲۰۱۷ این مدل را در دسترس کاربران قرار دهد. البته نکته‌ی جالب در مورد این مدل، این است که قیمت آن چندان بیشتر از مدل سیمی‌ نیست. 3DRudder اولیه با قیمت ۱۷۹ دلار قابل خرید بود و حالا این شرکت قصد دارد مدل بی‌سیم را با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات