سیمانتک از روتر امنیتی نورتون کور برای خانه هوشمند رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
روتر امنیتی نورتون کور (Norton Core) توسط شرکت مطرح سیمانتک و برای حفاظت از لوازم خانه‌ی هوشمند طراحی شده است.
تبلیغات

سیمانتک که شهرت عمده‌ی خود را به واسطه‌ی آنتی‌ویروس‌های توانمند و بسیار محبوبش کسب کرده است، به‌تازگی وارد حوزه‌ی سخت‌افزار شده است. سیمانتک در خلال نمایشگاه CES 2017 از دستگاهی به نام نورتون کور (Norton Core)‌ رونمایی کرده است. این روتر بی‌سیم که از الگوریتم‌ یادگیری ماشین در کنار الگوریتم  اختصاصی شناسایی هوشمند خطر سیمانتک بهره می‌برد، توانایی دفاع از شبکه‌ی خانگی کاربران را دارد.

ایده‌ی سیمانتک در این زمینه، دفاع از لوازم هوشمند خانه و اینترنت اشیا است؛ در حالی که آنتی‌ویروس نورتون مشغول به دفاع نرم‌افزاری است، نورتون کور از لوازم هوشمند متصل به شبکه‌ی اینترنت اشیا - که اخیرا طی تحقیقی در برابر بدافزارها بسیار آسیب‌پذیر نشان دادند - محافظت خواهد کرد. نورتون کور همچنین از ظاهر زیبا و هیجان‌انگیزی بهره می‌برد که کاربران را برای قرار دادن آن در دید عموم تشویق خواهد کرد.

symantec norton core / نورتون کور سیمانتک

استفاده از رمزگذاری داده‌ها، DNS امن و بروزرسانی‌های ایمنی خودکار باعث می‌شود نورتون کور توانایی بررسی ترافیک اینترنتی متصل به شبکه‌ی خانه‌ی هوشمند را داشته باشد و در صورت وجود هر خطری، بلافاصله آن را به کاربر گزارش دهد. این دستگاه همچنین قادر است دستگاه‌های معیوب را در قرنطینه نگه دارد تا بدافزار‌های آن‌ها به سایر دستگاه‌ها سرایت نکند.

روتر نورتون کور قابلیت کنترل توسط اپلیکیشن مخصوص خود را دارد. این اپلیکیشن اطلاعات مفیدی اعم از وضعیت سلامت شبکه، دستگاه‌های معیوب و تعداد بدافزارهای بلاک‌شده را نمایش می‌دهد. اعلان‌های این اپلیکیشن کاربران را بلافاصله پس از هر خطر، مطلع می‌کنند. در نهایت باید به نمره‌ی ایمنی اپلیکیشن مخصوص نورتون اشاره کرد که پس از اتصال به شبکه‌ی خانگی، به آن اعطا می‌کند و همچنین آسیب‌پذیری‌های موجود در شبکه را به کاربران اطلاع خواهد داد.

نورتون کور همانند بسیاری دیگر از روترهای موجود، توانایی کنترل و اعمال برخی محدودیت‌ها در استفاده از وسایل هوشمند برای کودکان و خردسالان را دارد. به عنوان مثال والدین قادر خواهند بود اینترنت کودکان خود را محدود یا به‌طور کلی قطع کنند.

یکی از مشخصه‌های مهم هر روتر، سرعت آن است و نورتون کور به واسطه‌ی پشتیبانی از دو باند وای‌فای و تجهیز به پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی، حرف‌‌های زیادی در این بخش برای گفتن دارد. سیمانتک اعلام کرده است که روتر امنیتی این شرکت توانایی پوشش ۲۸۰ تا ۴۶۵ متر مربع را دارد. علاوه بر قابلیت‌های امنیتی، نورتون کور توانایی‌های بسیاری اعم از امکان اولویت‌بندی هر دستگاه متصل به شبکه را دارد. انتقال هم‌زمان اطلاعات با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز از دیگر قابلیت‌های روتر جدید سیمانتک است.

در حال حاضر امکان پیش‌خرید نورتون کور با قیمت ۲۰۰ دلار (قیمت اصلی دستگاه ۲۸۰ دلار است) در کنار بهره‌مندی از اشتراک یک‌ساله‌ی نورتون کور سکیوریتی، فراهم است. طبق اعلام سیمانتک؛ کاربران قادر خواهند بود ۲۰ دستگاه شامل لپ‌تاپ، موبایل و تبلت در کنار تعداد بی‌نهایت از لوازم خانگی هوشمند را به این روتر متصل کنند. نورتون کور با رنگ‌های طلایی و خاکستری از تابستان آینده به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات