حضور دستیار صوتی سیری در هر مکانی به وسیله کانکت سنس

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
تقویت‌کننده‌ی سیگنال بلوتوث کانکت‌سنس (ConnectSense)، بسیاری از مشکلات خانه‌های هوشمند را حل خواهد کرد.
تبلیغات

کانکت‌سنس در نمایشگاه CES 2017 از دستگاهی رونمایی کرد که توانایی افزایش قدرت سیگنال‌های بلوتوث دارد. این دستگاه‌ها در منزل‌هایی با متراژ بالا کاربرد زیادی خواهد داشت و کاربران به واسطه‌ی آن قادر خواهند بود لوازم خانگی هوشمند خود را به وسیله‌ی بلوتوث و در هر نقطه‌ای کنترل کنند. این دستگاه با اتصال به لوازم خانگی هوشمند اطلاعات لازم را دریافت و سپس آن‌ها را در فضای ابری آپلود می‌کند تا کاربران توانایی کنترل آن‌ها را حتی بیرون از منزل هم داشته باشند. 

عموما لوازم خانگی هوشمند از بلوتوث‌های کم‌مصرفی (BLE) بهره می‌برند که انرژی بسیار اندکی نیاز دارند و برای سال‌ها بدون نیاز به تعویض باتری قادر به انجام امور مورد نیاز خود خواهند بود. اما مشکل عمده‌ی این تکنولوژی، توانایی ارسال اندک سیگنال‌ها است که بدین ترتیب برای کنترل آن‌ها باید در فاصله‌ی نزدیکی از این لوازم هوشمند قرار داشته باشید. اکنون کانکت‌سنس با افزایش برد مسافتی سیگنال‌های بلوتوث این مشکل را حل کرده است.

کانکت‌سنس

یکی دیگر از توانایی‌های کانکت سنس امکان اتصال آن به پلتفرم HomeKit اپل است تا به وسیله‌ی آیپد یا اپل تی‌وی با دستور به دستیار صوتی سیری، به کنترل لوازم هوشمند منزل خود بپردازید.

هنوز قیمت نهایی کانکت‌سنس اعلام نشده است؛ اما تخمین زده می‌شود برای بهره بردن از این دستگاه باید مبلغی بین ۴۰ تا ۵۰ دلار بپردازید. در صورتی که از تلویزیون اپل بهره می‌برید، قادر خواهید بود با استفاده از کانکت‌سنس به‌راحتی تمامی لوازم منزل هوشمند خود را کنترل کنید.

کانکت سنس علاوه بر افزایش‌دهنده‌ی بُرد سیگنال بلوتوث، از چند سنسور جدید نیز رونمایی کرد. سنسور دما و رطوبت در کنار سنسور نشتی آب، از دیگر محصولات جدید این شرکت هستند که برای منزل‌های هوشمند طراحی شده‌اند. هر دو سنسور توان لازم خود را از سه باتری قلمی تأمین می‌کنند.

کانکت‌سنس امکان خرید سنسورهای مذکور و تقویت‌کننده‌ی سیگنال‌های بلوتوث خود را در بسته‌ای با قیمت ۱۰۰ دلار فراهم کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات