گسترش دهنده‌ی برد شبکه‌ی بی‌سیم از طریق ابزار جدید Amped

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت امپد وایرلس ابزار جدیدی برای گسترش بُرد شبکه‌های وای‌فای بدون از دست دادن سیگنال معرفی کرد.
تبلیغات

امروز شرکت امپد وایرلس از ابزار جدیدی به نام Helios-EX RE2200T در CES 2017 رونمایی کرد که می‌تواند برد شبکه‌های بی‌سیم را بدون از دست دادن کیفیت سیگنال افزایش دهد.

اکثر گسترش‌دهنده‌های سیگنال‌های بی‌سیم مشکل از دست دادن سیگنال دارند و دلیل این مشکل نیز آن است که این ابزارها مجبور هستند به‌صورت هم‌زمان، سیگنال را از منبع دریافت کنند، پردازش‌های لازم را روی آن انجام دهند و پس از تقویت سیگنال بدون درنگ، به ابزارهای متصل به شبکه‌ی وای‌فای منتقل کنند. انجام این دو کار به‌صورت هم‌زمان، باعث می‌شود بهره‌وری سیگنال در گسترش‌دهنده‌های مختلف بازار تا ۵۰ درصد کاهش یابد. این بدین معنی است که در اکثر ابزارهای این‌چنینی، وقتی با لپ‌تاپ یا موبایل خود به شبکه‌ی وای‌فای متصل می‌شوید، سرعت شما نیمی از سرعت واقعی روتر اصلی خواهد بود.

اما Helos-EX موفق شده است این مشکل را با ترکیب دو باند وای‌فای ۵ گیگاهرتز با یک باند ۲ گیگاهرتز حل کند. یکی از باندهای ۵ گیگاهرتز وظیفه‌ی دریافت سیگنال را بر عهده دارد و دو باند دیگر سیگنال تقویت‌شده را پخش می‌کنند. 

گسترش‌دهنده‌ی بی‌سیم شرکت امپ وایرلس می‌تواند در شرکت‌ها، مراکز خرید، یا حتی منازل بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه می‌تواند برد وای‌فای را تا ۱۱۰۰ متر مربع گسترش دهد. سرعت انتقال اطلاعات نیز در این دستگاه به ۸۶۶ مگابیت در ثانیه روی باند ۵ گیگاهرتزی می‌رسد.

گسترش‌دهنده‌ی شبکه‌ی بی‌سیم Helios-EX با قیمت ۱۸۰ دلار در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار جهانی می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات