کرایسلر خودروی مفهومی Portal EV را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
خودروی مفهومی Portal EV کرایسلر، آینده‌ی صنعت خودروسازی از نگاه این خودروساز را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

کمتر از یک ماه دیگر، نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ آغاز به کار می‌کند. اما گروه بزرگ خودروسازی فیات-کرایسلر ترجیح داده است تا در بزرگ‌ترین رویداد خودرویی ایالات متحده شرکت نکند و دستاورد‌های خود را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کند. 

خودروی مفهومی کرایسلر پورتال به گفته‌ی سازنده‌ی آن برای افراد جوان و میان‌سال (متولدین بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ که به Millennial شناخته می‌شوند) طراحی شده است. با این‌که معرفی Portal EV در نمایشگاه CES و برای افرادی که در حال حاضر هیچ علاقه‌ای به این دسته از خودروها ندارند، ریسک بزرگی است، اما از یک سو می‌توان آن را حرکتی هوشمندانه از کرایسلر دانست. هنگامی که نسل جوان فعلی آماده‌ی ورود جدی به زندگی شوند، Portal EV هم آماده‌ی عرضه به بازار شده است و می‌تواند برای خانواده‌های جوان گزینه‌ای ایده‌آل باشد. 

Chrysler  Portal EV/ کرایسلر پورتال ای وی

Portal EV به واسطه‌ی طراحی مربعی شکل بدنه‌، تمایز زیادی با همتایان خود دارد. اما مهم‌ترین قابلیت خودرو را می‌توان درهای کشویی آن عنوان کرد. درهای خودرو پس از باز شدن فضای بسیار زیادی در اختیار سرنشینان برای ورود و خروج قرار می‌دهند که قطعا منجر به سهولت این امر خواهد شد. فضای بسیار زیاد کابین نیز از دیگر نقاط برجسته‌ی Portal EV است که نشان از تلاش گسترده‌ی فیات کرایسلر در این بخش دارد. 

داشبورد خودروی مفهومی Portal EV به نمونه‌های موجود در سفینه‌های فضایی فیلم‌های تخیلی شباهت دارد. نمایشگر لمسی بزرگ میان داشبورد از دیگر المان‌های جذاب کابین خودرو است. کلید چرخان مخصوصی در بخش سمت چپ این نمایشگر قرار گرفته است تا کنترل بخش‌های مختلف خودرو با به وسیله‌ی آن و با سهولت بیشتری انجام شود. ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم مختلفی درون خودرو تعبیه شده است تا سرنشینان قابلیت شارژ تبلت‌ها، گوشی‌ و ساعت‌های هوشمند خود را داشته باشند. سیستم شناسایی صدا و صورت مالک در Portal EV به جای کلیدهای هوشمند فعلی وظیفه‌ی بررسی مالک و جلوگیری از سرقت خودرو را ایفا خواهند کرد. سیستم اشتراک محتوای چندرسانه‌ای و اخطار راننده به مشکلات ترافیکی به وسیله‌ی بررسی و آنالیز صداهای محیط، از دیگر امکانات خودروی مفهومی کرایسلر Portal EV است.

Chrysler  Portal EV/ کرایسلر پورتال ای وی

سیستم پیشران کرایسلر Portal EV را موتور الکتریکی تشکیل می‌دهد. همچنین باید به باتری خودرو با ظرفیت فوق‌العاده ۱۰۰ کیلووات اشاره کرد که امکان طی مسیر ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ خودرو می‌دهد. کرایسلر همچنین مدعی شده است سرنشینان به وسیله‌ی تکنولوژی شارژ مخصوص با ۲۰ دقیقه شارژ خودرو توانایی طی ۲۴۰ کیلومتر خواهند داشت.

در صورتی که در Portal EV تمایلی به رانندگی نداشته باشید، به مشکلی بر نخواهید خورد؛ زیرا این خودرو از سیستم رانندگی خودران سطح ۳ در کنار ارتباط بین خودرویی بهره می‌برد. کرایسلر در روند توسعه‌ی Portal EV همکاری گسترده‌ با برخی از تأمین‌کنندگان مطرح اعم از مگنتی، مارلی، پاناسونیک، سامسونگ و آدینتت  داشته و از قطعات آماده‌ی آن‌ها بهره برده است.

شاید Portal EV هیچ‌گاه به نمایشگاه‌های فروش کرایسلر راه پیدا نکند. اما این خودرو قطعا دید حضار رویداد CES و کارشناسان خودرو را نسبت به کرایسلر تغییر می‌دهد. در حال حاضر جلب نظر تعداد زیادی از افراد جوان که در آینده‌ی نزدیک خریداران عمده‌ی بازار خودرو را شامل می‌شوند، یکی از مهم‌ترین وظایف خودروسازان است. این شرکت مطرح خودروسازی ایالات متحده در نظر دارد به وسیله‌ی Portal EV سفری آرام، کم‌هزینه و راحت برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. در حالی که بسیاری دیگر از شرکت‌های خودروسازی به دنبال انتقال هیجان و تجربه‌ی رانندگی درگیرانه به سرنشینان خود هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات