امکان کنترل خودروهای هیوندای با گوگل هوم فراهم می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی هیوندای با هدف اضافه‌ کردن امکان کنترل خودروهای خود با اسپیکر هوم گوگل، با این کمپانی وارد همکاری شده است.
تبلیغات

سرویس Blue Link هیوندای، علاوه بر فراهم کردن امکان پشتیبانی خودکار در مواقع اضطراری، به‌ کاربران اجازه‌ میدهد بخش‌های مختلفی از خودرو را به‌صورت از راه دور و از طریق گوشی‌های هوشمند، اپل واچ یا دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ور، کنترل کنند. در نمایشگاه CES 2017، این کمپانی، آغاز همکاری خود با گوگل را اعلام کرد؛ هدف از این همکاری، اضافه کردن امکان کنترل صوتی خودرو از طریق گوگل‌هوم است.

این موضوع به مفهوم آن است که عملکردهای گوناگون Blue Link‌، مانند روشن کردن خودرو یا باز کردن قفل در‌های آن، به‌سادگی و از طریق صحبت کردن با اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم، قابل کنترل خواهد بود. علاوه بر این، بلو‌لینک از نقشه‌ی گوگل نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اسپیکر گوگل‌هوم امکان جستجوی آدرس‌ها با به‌کارگیری داده‌های نقشه‌ی گوگل و ارسال مستقیم مسیر به خودرو را از طریق کنترل صوتی خواهد داشت.

البته هیچ‌کدام از این موارد جدید نیستند؛ به‌عنوان مثال هیوندای مدت‌ها است که قابلیت‌های مشابهی را از طریق گوشی‌ها و ساعت‌‌های هوشمند ارائه می‌دهد، ضمن آنکه مدتی پیش نیز شاهد هک شدن خودروی تسلا و کنترل آن توسط اسپیکر هوشمند الکسا آمازون بودیم؛ اما هیوندای، نخستین خودروسازی است که به‌صورت رسمی امکان کنترل خودرو توسط یک دستیار دیجیتال خانگی را فراهم می‌کند. 

علاوه بر این، هیوندای اعلام کرده است تا زمان عرضه‌ی Action for Google Home، قابلیت‌های بیشتری به این سرویس اضافه خواهد کرد؛ اما در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای در دسترس‌ قرار گرفتن آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات