PowerRay؛ پهپاد دریایی با امکان شناسایی خودکار ماهی‌ها و ثبت فیلم 4K‌

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت پاورویژن پهپادی دریایی به نام PowerRay ساخته است که امکان شناسایی ماهی‌ها تا عمق ۷۰ متری آب را دارد.
تبلیغات

چنانچه قصد ماهیگیری از یک برکه یا دریاچه دارید اما در امر صید ماهی با وجود داشتن طعمه‌ی مناسب، دچار مشکل هستید؛ ربات زیردریایی جدید کمپانی PowerVision موسوم به PowerRay، ابزار مناسبی برای شما محسوب می‌شود؛ رباتی که می‌تواند در فرایند شناسایی و صید ماهی، بسیار سودمند باشد.

پاور‌ری می‌تواند در عمق ۳۰ متری آب حرکت کند و در این عمق به کمک ردیاب آوایی Fishfinder تا عمق ۷۰ متری آب، ماهی‌ها را شناسایی کند؛ البته این ردیاب به‌صورت یک آپشن همراه پهپاد پاورری عرضه می‌شود. سیستم وای‌فای این پهپاد، ویدیو‌ها و تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین 4K آن را به همراه داده‌های بیشتری نظیر دمای آب به بیرون ارسال می‌کند؛ کاربر می‌تواند این اطلاعات را به کمک اپلیکیشن آی‌او‌اس و اندروید پاورری مشاهده کند. 

پهپاد دریایی پاورری

پاورری از قابلیت «چراغ داخلی به‌دام‌اندازی ماهی» نیز بهره می‌برد؛ چراغی که ظاهرا ماهی‌ها را توسط طیفی «خوشایند از نور آبی» جذب می‌کند. یک سیستم تله‌ی کنترل از راه دور نیز، طعمه‌ها را در موقعیت دلخواه صیاد قرار می‌دهد. 

پاورویژن امکان کنترل ربات پاورری از طریق یک دستگاه پوشیدنی یا هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را نیز فراهم کرده است. هدست واقعیت مجازی پاورویژن قادر به تشخیص گرانش و ژست‌های حرکتی است و امکان کنترل ربات با حرکت سر را فراهم می‌کند.

امکان پیش‌سفارش پهپاد دریایی PowerRay‌ از تاریخ ۹ اسفند وجود دارد. با وجود آنکه پاورویژن هنوز قیمت این ربات را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به قیمت محصولات دیگر این کمپانی، پیش‌بینی می‌شود که با محصول گران‌قیمتی طرف باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات