قدرتمندترین تصاویر سال خبرگزاری رویترز (بخش آخر)

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
خبرگزاری‌های بزرگ و معروف دنیا از طریق ثبت و انتشار تصاویر خبری، جهانی بدون مرز را پیش چشمان بازدید کنندگان به نمایش می‌گذارند.
تبلیغات

در دو بخش قبلی این مطلب، مروری داشتیم بر بهترین و قدرتمندترین تصاویر خبرگزاری رویترز در سال گذشته‌ی میلادی. تصاویری که دنیا را از زاویه‌ای دیگر به بیننده نشان می‌دهند. دنیای که به موازات غم، شادی دارد و به موازات بی‌رحمی، مهر و عطوفت.

در آخرین بخش این مطلب، با تماشای گلچینی دیگر از این تصاویر برگزیده همراه شما عزیزان خواهیم بود.

۱. تصویر یک مهاجر در انتظار پیاده شدن از قایق نجات صلیب سرخ در بندر ایتالیایی «ویبو مارینا» (Vibo Marina)- تاریخ: ۲۲ اکتبر سال۲۰۱۶

۲. دونالد ترامپ در حال گوش دادن به پاسخ‌های هیلاری کلینتون به پرسش‌های حاضران در مناظره‌ی انتخاباتی است که در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس (St. Louis) ایالت میزوری برگزار شد.

۳. «مایکل فلپس» (Michael Phelps) شناگر معروف آمریکایی در حال بوسیدن مدال طلایی است که در بخش شنای مردان در المپیک ریو موفق به کسب آن شد. این عکس در تاریخ ۹ آگوست سال گذشته به ثبت رسیده است.

۴. یک مغازه دار در پناه پلی که روی جریان تند سیلات زده شده است، سعی دارد اموال ساکنان را نجات دهد. بارش سنگین باران در مناطق اطراف شهر پیشاور پاکستان، باعث جاری شدن این سیل شد.

۵. دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده ایالات متحده در حال تماشای دریاچه‌ی میشگان. در اینجا او در حال بازدید از مرکز یادبود جنگ میلواکی در ایالت ویسکانسین بود.

۶. تصویری جالب توجه از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی هوایی که در جشنی فارغ‌التحصیلی‌شان در «کلرادو اسپرینگز» (Colorado Springs)، کلاه‌های خود را به هوا پرتاب کردند.

۷. مربی در حال پاک کردن اشک‌های دخترکی است که در طول تمرینات ژیمناستیک احساس خستگی کرده است. اینجا مدرسه‌ی ورزشکاران آماتور در شهر شانگهای چین است.

۸. مردی که در حال تماشای امواج جزر و مدی بر فراز یک پل بود که ناگهان به درون آب سقوط کرده است و امواج به سمتش هجوم می‌آورند. اینجا رودخانه‌ای در استان «جوجَنگ» (Zhejiang) چین است.

۹. نمایی از جرثقیل در کنار مجسمه‌ی غول پیکر بنیانگذار چین «مائو تسه تونگ یا زدونگ» (Mao Zedong) که در نزدیکی دهکده‌ی تانگشو (Tongxu) در استان هنان (Henan)  چین در دست احداث است.

۱۰. ستاره‌ی پرتغالی و نام آشنای دنیای فوتبال کریستیانو رونالدو بعد از به ثمر رساندن گل دوم خود به تیم مجارستان در جریان بازی‌های یورو ۲۰۱۶، به همراه دو هم تیمی خود «ژائو ماریو» و «نانی» در حال شادی کردن است.

۱۱. مردی در حال غذا دادن به مرغان دریایی در ساحل دریای عرب در شهر بمبئی هند.

۱۲. هنرپیشه‌ی مطرح و شناخته شده دنیای هنرهای رزمی جکی چان و دریافت جایزه‌ی افتخاری در هشتمین سالگرد  «Governors Awards» که در شهر لس آنجلس کالیفرنیا برگزار شد.

۱۳. نوادا و تجمع  حدود هفتاد هزار نفر از اقصی نقاط جهان که به مناسبت فستیوال موسیقی گرد هم جمع شدند و تصویری از گروهی که از یک مجمسه‌‌ی هنری نصب شده در این مکان بالا کشیده‌اند.

۱۴. مردی در حال حمل سگی گرسنه

۱۵. فرستاده‌ی ویژه‌ی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آنجلینا جولی، در زمان ملاقات با پناهندگان سوری در «دره‌ی بقاع» در لبنان در کنفرانسی خبری حضور پیدا کرد. در طول این کنفرانس که در ۱۵ ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی برگزار شد، ناگهان باران گرفت و این تصویر در آن زمان به ثبت رسیده است.

۱۶. اینجا واشنگتن آمریکا است و این مرد در حال قدم زدن در خیابان‌های پوشیده از برفی است که بعد از یک طوفان به این حال و روز درآمده‌اند.

۱۷. تصویری جالب از خلبان یک جنگنده‌ی F-22 ایالات متحده که در حال سوختگیری حین پرواز به سمت بریتانیا است.

۱۸. یک کارمند بخش مترو در حال قدم زدن در ایستگاه مترویی در مرکز شهر پیونگ یانگ کره‌ی شمالی است در حالی که قطار آرام ٰآٰرام در حال ترک ایستگاه است.

تصاویر برگزیده خبرگزاری رویترز 2016

۱۹. اینجا یک مرکز مراقبت و فروشگاه حیوانات خانگی در شهر«تاینان» (Tainan) کشور تایلند است و این سگ و گربه هر دو مطابق مد روز آراسته شده‌اند.

به پایان این مجموعه مطالب در مورد بهترین‌های خبرگزاری رویترز در سال گذشته‌ی میلادی رسیدیم. امیدوارم این تصاویر توجه شما را نیز به خود جلب کرده و شما را اندکی بیشتر با رخدادهای جهان در سالی که گذشت، آشنا کرده باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات