احتمال تشابه طرح کلی خودروهای آینده فراری با J50

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به بیانیه‌ی فراری در مورد J50، به‌نظر می‌رسد که این خودرو طرح کلی محصولات آینده‌ی فراری را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

واحد پروژه‌های ویژه‌ی فراری به مناسبت پنجاهمین سالگرد حضور این کمپانی در ژاپن خودروی سوپراسپرت ویژه‌ای ساخته است؛ فراری در سال ۲۰۱۴ نیز به مناسبت شصتمین سالگرد حضور خود در ایالات متحده، کار مشابهی انجام داده بود. 

فراری تأیید کرده است که تنها ۱۰ دستگاه از خودروی اختصاصی ژاپن را که با نام J50 شناخته می‌شود، تولید خواهد کرد. هفته‌ی گذشته این خودرو در جریان مراسم بزرگداشت پنجاه سال حضور فراری در ژاپن که در موزه‌ی ملی هنر جدید توکیو برگزار می‌شد، رونمایی شد.

خودروی سوپراسپرت J50 که بر اساس خودروی 488‌ اسپایدر ساخته شده است؛ توسط یک دستگاه خودروی GTB 275 وارد این مراسم شد؛ خودروی یادشده نخستین محصول فراری است که در سال ۱۹۶۶ وارد ژاپن شد. در مقابل این دو خودرو نیز صفی از محصولات خط تولید کنونی فراری قرار گرفته بودند. فراری در این مراسم میزبان بیش از ۳۰۰ نفر بود.

طبق اعلام فراری، J50 از «زبان طراحی آینده‌نگرانه‌ای» بهره می‌برد، فراری به این موضوع اشاره دارد که احتمالا خودروی یادشده پیش‌نمایشی از محصولات آینده‌ی این کمپانی است. در بیانیه‌ی فراری چنین آمده است:

واضح است که این خودرو یک مدل ویژه با طراحی جدید است و ممکن است به‌عنوان یک طرح کلی برای طراحی‌های آینده‌ی فراری از آن استفاده شود.

یکی از المان‌های کلیدی طراحی J50، خط سیاهی است که در نمای جلویی این خودرو، نیمه‌ی بالا و پایین آن را جدا می‌کند. وجود این خط، مرز بین پنل‌های بدنه و پنجره‌های خودرو را تغییر می‌دهد و آن را به ارتفاع پایین‌تری منتقل می‌کند. این روند در ریل بالای شیشه‌ی جلوی خودرو نیز تکرار شده است؛ این ریل نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در خودروی 488، در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات