دستیار هوشمند گوگل پیشنهادات جالبی برای سال نوی میلادی ارائه می‌دهد

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیار هوشمند گوگل سؤالات خاصی را پاسخ می‌دهد که دیگر دستیارهای صوتی توانایی پاسخگویی به آن‌ها را ندارند.
تبلیغات

دستیار هوشمند گوگل و بلندگوی هوشمند این شرکت یعنی Google Home قابلیت پاسخ دادن به سوالات کاربران درباره برنامه مفید برای سال جدید میلادی را دارند.

سؤالی که ذهن اکثر کاربران را در شروع سال نو به خود مشغول می‌کند، این است که در سال جدید چه عادت‌های خوبی را در خود تقویت کنند  یا چه عادات بدی را ترک کنند. این سؤال، رسمی است که عموما در کشورهای غربی رواج دارد و با نام New Year's Resolution شناخته می‌شود. اگر کاربری در این مورد سؤالی از دستیار هوشمند گوگل بپرسد، با پاسخ‌های جالبی روبرو خواهد شد. البته این قابلیت آن‌چنان فوق‌العاده‌ای نیست، اما نکته مهم این است که دستیاران صوتی دیگر مانند الکسا و سیری نمی‌توانند به آن پاسخ دهند.

پنج توصیه مهمی که دستیار گوگل در پاسخ به برنامه آینده کاربر در سال جدید میلادی داشته است، عبارت‌اند از:

۱. می‌توانید یک کتاب یا سرگذشت بنویسید. به هر حال نویسندگی به دلایل مختلف برای شما مفید است.

۲. سعی کنید هر روز یک نفر را بخندانید.

۳. در کارهای داوطلبانه مشارکت کنید. این کار شما را با افرادی خوش‌قلب آشنا می‌کند.

۴. می‌توانید یک زبان جدید بیاموزید.

۵. یک تفریح جدید مانند عکاسی یا خطاطی برای خود در نظر بگیرید.

Google Home درباره عادت کاهش وزن نیز پیشنهاد مفیدی دارد. وقتی از این دستیار هوشمند در مورد بهترین راه کاهش وزن سؤال پرسیده شد، چنین پاسخی داد:

با توجه به آمارهای وب‌سایت Authority Nutrition، خوردن یک صبحانه پر پروتئین، باعث کاهش گرسنگی و جذب کالری در طول روز خواهد شد. از خوردن نوشیدنی‌های گازدار و آب‌میوه‌های دارای قند پرهیز کنید. این دو نوع نوشیدنی بیشترین تاثیر را در چاق شدن دارند. نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

البته دستیار گوگل در مورد دیگر تصمیمات معمول سال نو مانند صرف‌جویی بیشتر در هزینه‌ها و ورزش کردن بیشتر، پیشنهاد خاصی ارائه نمی‌دهد.

بازار دستیارهای هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است و رقابت در این حوزه به اوج خود رسیده است. دستیارهای هوشمند شرکت‌های دیگر مانند کورتانا، سیری و الکسا، هر کدام سعی می‌کنند تا شخصیت منحصر بفرد خود را ایجاد کنند و قابلیتی خاص برای ارائه داشته باشند. خبرها حاکی از آن هستند که این دستیارها نه تنها در گوشی‌ها و بلندگوهای هوشمند، بلکه در لوازم هوشمند دیگر مانند چراغ، جاروبرقی و ماشین لباسشویی نیز نفوذ خواهند کرد و بازار بزرگی در انتظار آنها است.

Google Home در ماه اکتبر سال گذشته با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه شد و تلاش می‌کند سهم خود از بازار بلندگوهای هوشمند را افزایش دهد. قابلیت‌هایی مانند سفارش غذا و خواندن خلاصه اخبار، هم‌اکنون در این دستگاه وجود دارند و به زودی نیز در گوشی‌های پیکسل گوگل و اپلیکیشن Allo این شرکت عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات