لنوو اولین هدست واقعیت مجازی ویندوز هولوگرافیک خود را به نمایش گذاشت

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لنوو اولین هدست واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت که یک نمونه آزمایشی مبتنی بر پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت است.
تبلیغات

در آستانه برگزاری CES 2017، لنوو اولین هدست واقعیت مجازی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد که در مقایسه با سایر هدست‌های نیازمند به پی‌سی، نظیر آکیولس ریفت و اچی‌تی‌سی وایو، به شکل قابل‌توجهی سبک‌تر و کوچک‌تر است. بر اساس گزارش لنوو، این محصول بعد از نهایی شدن ساخت، تنها ۳۵۰ گرم وزن خواهد داشت که بسیار کمتر از اچ‌تی‌سی وایو ۵۵۵ گرمی خواهد بود. استفاده از هدست لنوو بسیار راحت است و در طراحی آن از رویکرد پلی‌استیشن وی‌آر برای معلق نگه‌داشتن لنزها در مقابل چشمان کاربر (به‌جای ثابت نگه‌داشتن با یک قطعه نواری شکل) استفاده شده است.

این هدست از یک پنل نمایشگر الد ۱۴۴۰×۱۴۴۰ بهره می‌برد و درنتیجه رزولوشن بالاتری نسبت به ریفت و وایو دارد. متأسفانه نمونه آزمایشی هدست لنوو هنوز کاربردی نیست و فعلا به‌جز نمایشگر، هیچ‌گونه اطلاعات دیگری نمی‌توان در مورد آن به دست آورد؛ ولی قطعا ویژگی‌های بیشتری در زمینه کیفیت تصاویر واقعیت مجازی خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی لنوو 1

مورد دیگر، نحوه عملکرد سیستم تعقیب سوژه در این هدست است. هدست جدید لنوو از فناوری تعقیب سوژه با آزادی حرکت سه‌بعدی استفاده می‌کند و در نتیجه نیازی به دوربین خارجی نخواهد داشت؛ ولی این فناوری هنوز به‌صورت تجاری عرضه نشده است و به‌طور دقیق نمی‌توان گفت پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت چگونه از آن استفاده می‌کند. علاوه بر این لنوو کنترلر‌های حرکتی این هدست را تولید نکرده است و از محصولات تولیدکننده‌های مستقلِ مورد تأیید مایکروسافت استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش لنوو، کارایی این هدست شامل نمایش تئاتری شناور همه اپلیکیشن‌های ویندوز استور است. به‌علاوه بعضی از نرم‌افزارهای هولولنز مایکروسافت می‌توانند برای اجرا در این پلتفرم تبدیل شوند. هدست لنوو ۲ دوربین در جلو دارد که به‌این‌ترتیب، حتی بدون نیاز به قابلیت تابش هولولنز، اجرای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده به‌وسیله آن امکان‌پذیر است (البته در مورد کیفیت این ۲ دوربین هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست).

این هدست که فعلا نامی برای آن در نظر گرفته نشده است، در سال جاری میلادی با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد. لنوو قیمت این دستگاه را هنوز اعلام نکرده است، اما احتمالا با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات