ال جی بلندگوی هوشمندش را برای رقابت با اکوی آمازون در CES 2017 رونمایی می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی در نظر دارد هم‌زمان با برگزاری CES 2017 از محصولی با عنوان Hub Robot به‌عنوان یک بلندگوی هوشمند برای رقابت با اکوی آمازون و هوم گوگل رونمایی  کند.
تبلیغات

ال‌جی در نظر دارد در جریان برگزاری CES 2017 از ربات‌های جدیدی رونمایی کند. براساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی روز چهارشنبه از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد و در میان آن‌ها رباتی با عنوان Hub Robot قرار دارد که برای رقابت با بلندگوی هوشمند اکوی آمازون و هوم گوگل راهی بازار خواهد شد. همانطور که می‌دانید، بلندگوهای هوشمند گوگل و آمازون مجهز به دستیار صوتی هوشمند این دو کمپانی هستند که علاوه بر پاسخگویی به سوالات کاربران، امکان کنترل لوازم خانگی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. برای مثال با استفاده از این بلندگوهای هوشمند می‌توان سیستم‌های سرگرمی، لامپ‌های هوشمند، ترموستات و سیستم حرارتی و سایر گجت‌های هوشمند منزل را کنترل کرد.

در میان‌ ربات‌هایی که توسط ال‌جی رونمایی خواهد شد،‌ نمونه‌ای وجود دارد که وظیفه‌ی آن نگهداری از باغچه و حیاط منزل مالک ربات است. سایر محصولاتی که با نگرش تجاری راهی بازار می‌شوند، روز چهارم ژانویه رونمایی خواهند شد.

ال‌جی در سال‌های اخیر دستیار صوتی هوشمند خود را توسعه داده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ میلادی دستیار صوتی هوشمند Quick Voice را در کره‌ جنوبی مورد آزمایش قرار داد. این دستیار صوتی هوشمند قادر است اطلاعاتی نظیر قیمت سهام، اخبار، وضعیت آب و هوا و نتایج ورزشی را ارائه کند و وظایفی را از قبیل ارسال پیام متنی و همچنین انجام جستجوهای اینترنتی برعهده بگیرد. بعدها ال‌جی نام دستیار صوتی هوشمند خود را به Q Voice و سپس به Voice Mate تغییر داد. به طور حتم ال‌جی در نظر دارد از این پلتفرم هوشمند برای رقابت با هوم گوگل و همچنین اکوی آمازون استفاده کند. مایکروسافت نیز در نظر دارد محصولی در حوزه‌ی بلندگوهای هوشمند راهی بازار کند. این بلندگو ساخت هارمن کاردن خواهد بود و از وجود دستیار صوتی هوشمند کورتانای مایکروسافت بهره خواهد برد.

نظر شما در خصوص ورود ال‌جی به دنیای بلندگوهای هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات