مارک زاکربرگ شایعات درباره نامزدی ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی در مورد نامزدی مدیرعامل فیس‌بوک برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شده بود که مارک زاکربرگ این شایعات را به‌طور کلی تکذیب کرد.
تبلیغات

از چند هفته پیش، شایعاتی مبنی بر فعالیت‌های سیاسی مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ مطرح و ادعا شده بود که او تمایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ دارد. اما او در مصاحبه‌ای که انجام داده است، تمامی این شایعات را تکذیب و عنوان کرده که برنامه‌ای برای رسیدن به بالاترین مقام سیاسی ایالات متحده‌ی آمریکا ندارد.

او در ادامه‌ی مصاحبه به این نکته اشاره کرده که تمرکز فعلی‌اش بر فیس‌بوک و بنیاد چان زاکربرگ است.

احتمالات در مورد فعالیت‌های سیاسی زاکربرگ، از زمانی شروع شد که اخباری در ارتباط با تشکیل پرونده قانونی توسط او در یک دادگاه منتشر شد. زاکربرگ با تشکیل این پرونده به دنبال راهکاری برای حفظ مدیریت فیس‌بوک در کنار داشتن جایگاهی سیاسی است.

از زمان انتشار این خبر، فعالیت‌های زاکربرگ با دقت و حساسیت بیشتری انجام شده و شبیه فعالیت‌هایی است که نامزدهای انتخابات در کمپین‌های خود انجام می‌دهند. او قصد دارد تا پایان سال جاری به تمامی ایالات کشور آمریکا سفر کند و رهبران محلی مانند افسران پلیس را ملاقات کند.

در ادامه‌ی خبرها آمده است که زاکربرگ یک عکاس حرفه‌ای را که پیش از این برای جورج بوش کار می‌کرد، استخدام کرده است. به‌علاوه، او چند مشاور و برنامه‌ریز حرفه‌ای سیاسی را وارد تیم خود کرده تا در ارتباط با اقدامات عملی در بنیاد چان زاکربرگ به او مشاوره بدهند.

با وجود عدم ابراز تمایل برای پست ریاست جمهوری، احتمال این‌که زاکربرگ به فعالیت‌های سیاسی علاقه داشته باشد، وجود دارد. او پیش از این اقداماتی جهت تغییر قوانین مهاجرت انجام داده بود که البته آن‌چنان موفق نبودند. با تأسیس بنیاد چان زاکربرگ و استخدام‌های اخیر این سازمان، فعالیت‌های او در جهت تغییر در قوانینی که برایش اهمیت دارند، افزایش پیدا خواهد کرد. زاکربرگ با استفاده از ثروت و قدرت زیادی که با مدیریت یکی از بزرگ‌ترین منابع اطلاعات انسانی در جهان به دست آورده است، اقدامات خود را افزایش می‌دهد.

البته، این احتمال وجود دارد که زاکربرگ «در حال حاضر» برنامه‌ای برای پست ریاست جمهوری ندارد و در آینده‌ای نزدیک نظر خود را تغییر خواهد داد. این روش مشابه رفتاری خواهد بود که هیلاری کلینتون پیش از کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از خود نشان داد. به هر حال آنچه مشخص است، زاکربرگ قصد دارد فعالیت‌های سیاسی خود را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات