سیسکو استارتاپ AppDynamics را ۳.۷ میلیارد دلار می‌خرد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سیسکو درصدد است با پرداخت ۳.۷ میلیارد دلار، استارتاپ AppDynamics را تصاحب کند.
تبلیغات

سیسکو سیستمز در پی آن است تا با پرداخت ۳.۷ میلیارد دلار، استارتاپ اپ‌داینامیکس را که در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای نظارت بر شبکه فعالیت می‌کند، بخرد. هدف سیسکو از تصاحب اپ‌داینامیکس پیش از عرضه‌ی عمومی سهام این استارتاپ، ارائه‌ی سرویس‌ها و محصولات نرم‌افزاری توسعه‌یافته توسط اپ‌داینامیکس به مشتریان سیسکو است.

اپ‌داینامیکس نرم‌افزارهایی توسعه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها، مشتریان محصولات سیسکو و سایر کمپانی‌ها می‌توانند عملکرد تجهیزات تحت شبکه را مشاهده کنند. اپ داینامیکس درصدد عرضه اولیه سهام خود در تالار بورس بود، اما تصاحب توسط سیسکو باعث شد این مهم به واقعیت نپیوندد. در صورتی که سهام اپ داینامیکس عرضه می‌شد، این کمپانی اولین شرکت در حوزه فناوری بود که در سال ۲۰۱۷ وارد تالار بورس می‌شد. انتظار می‌رفت اپ‌داینامیکس بر اساس برنامه‌های قبلی روز چهارشنبه سهام اولیه خود را عرضه کند، به‌طوری‌که کارشناسان ارزش اولیه‌ی این کمپانی را روز سه‌شنبه افزایش دادند و به بیش از دو میلیارد دلار رساندند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، سیسکو موافقت خود را برای پرداخت ۲۶ دلار به ازای هر سهم کمپانی اعلام کرده که ۱۰ تا ۱۲ دلار بالاتر از ارزش اصلی هر سهم کمپانی است. 

سیسکو سیستمز که یکی از سردمداران تولید تجهیزات سخت‌افزاری شبکه در جهان است، زیر نظر چاک رابینز، مدیرعامل این کمپانی، تمرکز خود را بر نرم‌افزار بیش از پیش افزایش داده است. سیسکو را باید شرکتی تعریف کرد که سهم عمده‌ای از بازار در حوزه‌ی تجهیزات تحت شبکه در دست دارد، به‌طوری‌که روترها و سوئیچ‌های این کمپانی برای انتقال اطلاعات بین کامپیوترها در سطح اینترنت و دیتاسنترهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تولد رقبایی که تجهیزات شبکه را با قیمت ارزان‌تری در مقایسه با سیسکو راهی بازار می‌کنند، این کمپانی تمرکز خود را بر سایر حوزه‌ها افزایش داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به امنیت و همچنین اینترنت اشیا اشاره کرد.

قیمت پیشنهادی سیسکو تقریبا دو برابر ارزش ۱.۹ میلیارد دلاری اپ‌داینامیکس است که سرمایه‌گذاران این استارتاپ در سال ۲۰۱۵ تعیین کرده بودند.

اپ‌داینامیکس عرضه‌ی اولیه سهام خود را برای دسامبر برنامه‌ریزی کرده بود، حال آنکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شد این استارتاپ ورود به تالار بورس را به تعویق بیندازد. اپ‌داینامیکس در سال ۲۰۰۸ توسط مهندسی با نام جیوتی بانسال تأسیس شد که وابستگی زیاد به نرم‌افزار‌های پیچیده را مشکلی برای شبکه‌های رایانه‌ای پیش‌بینی کرد. مشتریانی نظیر شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و خرده‌فروشان، از نرم‌افزار برای حصول اطمینان از عملکرد شبکه‌های خود استفاده می‌کنند که این موضوع، به‌کارگیری نرم‌افزار‌های بسیار پیچیده را مشکل‌ساز می‌کند.

از جمله‌ی مزایای به‌کارگیری نرم‌افزار‌های نظارتی اپ‌داینامیکس امکان یافتن مشکلاتی است که در صورت ارتباط با سرویس‌های ابری مختلف نظیر سرویس‌های ابری آمازون یا آلفابت، می‌تواند در شبکه‌ی کمپانی سوم ایجاد شود. نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط اپ‌داینامیکس زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کمپانی‌ها، خدمات خود را از طریق سرویس‌های ابری مختلف که توسط کمپانی‌های متفاوت ارائه می‌شود، در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

هیلتون رومانسکی از سیسکو به این نکته اشاره کرده که این کمپانی برای دو سال یکی از مشتریان اصلی اپ‌داینامیکس بوده است. وی دلیل پیشنهاد قیمت بالاتر از ارزش این استارتاپ را رشدی عنوان کرده که در درآمد آن اتفاق افتاده است.

دیوید وادوانی، مدیرعامل اپ‌داینامیکس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و بخشی از قسمت اینترنت اشیا سیسکو خواهد بود. سیسکو در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری بر اینترنت اشیا گذاشته است، به‌طوری‌که این کمپانی سال گذشته، کمپانی جسپر را که در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعالیت می‌کند، با پرداخت بیش از ۱.۴ میلیارد دلار مال خود کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات