فروش هولولنز هنوز به یک میلیون دستگاه نرسیده است

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر بخش تبلیغات هولولنز در مصاحبه‌ای گفته است که قیمت بالای این هدست واقعیت افزوده باعث شده تا میزان فروش آن بسیار پایین باشد.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته فروش کیت‌ هولولنز را با قیمت ۳۰۰۰ دلار شروع کرد. در حالی که این هدست برای صاحبان کسب‌وکار و توسعه‌دهندگان طراحی شده است، با این حال هر کاربری می‌تواند هدست واقعیت افزوده هولولنز را خریداری کند.

با وجود قیمت ۳۰۰۰ دلار می‌توان گفت که این هدست برای کاربران عادی مناسب نیست و آن‌ها نمی‌توانند بودجه لازم برای خرید آن را تأمین کنند. همین امر نیز باعث شده است شاهد فروش بسیار پایین هولولنز باشیم. مایکروسافت در این مورد گفته است که هنوز فروش این هدست به یک میلیون دستگاه نرسیده است.

راجر واکدن، مدیر بخش تبلیغات هولولنز گفته است:

ما قصد نداریم چند صد هزار یا میلیون‌ها هدست واقعیت افزوده هولولنز بفروشیم. این هدست بسیار گران‌قیمت است و میزان تولید آن نیز در حال حاضر محدود است. ما با میزان فروشی که این هدست داشته است راضی هستیم. ما نمی‌توانیم در مورد آمار فروش حرفی بزنیم، اما باید گفت که هنوز نمی‌توان آن را چند صد هزار خواند و ما با این موضوع مشکلی نداریم.

صداقت در گفتار واکدن در مورد میزان فروش هولولنز ستودنی است. مایکروسافت نسبت به محصولی که ساخته درک درستی دارد و می‌داند هزینه تولید هولولنز بالا است و نمی‌توان انتظار فروش بالای آن را داشت؛ به همین دلیل تبلیغات گسترده‌ای برای این محصول شکل نگرفته است.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد بعضی از قابلیت‌های این تکنولوژی را به محصولات تولیدشده توسط شریکانش بیاورد تا دستگاه‌هایی با قیمت بسیار پایین‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد. در حال حاضر می‌توان به کمپانی‌هایی مانند اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر اشاره کرد که تمام آن‌ها در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر ویندوز 10 هستند و با در نظر گرفتن گفته‌های مدیران مایکروسافت، می‌توان انتظار داشت این کمپانی‌ها محصولاتی بسازند که بعضی از قابلیت‌های هولولنز را نیز به همراه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات