فورد موستانگ با کسب تنها 2 ستاره در تست های ایمنی اروپا تحقیر شد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد موستانگ در آخرین تست‌های ایمنی Euro NCAP به شکل تحقیرآمیزی شکست خورد و تنها توانست ۲ ستاره‌ی ایمنی از این موسسه بگیرد.
تبلیغات

نسل جدید خودروی فورد موستانگ در تست‌های ایمنی موسسه‌ی Euro NCAP تنها موفق به کسب ۲ ستاره‌ی ایمنی شد. اولین مشکل این خودرو در آزمایش ارزیابی ایمنی اروپا، در تست برخورد از روبرو، خود را نشان داد که در آن کیسه‌های هوای جلو به مقدار کافی برای محافظت مناسب از سرنشینان جلو منبسط نشدند.

مقاله‌های مرتبط:

این نتایج ناامیدکننده با خطر بالای صدمات ناحیه‌ی شکم در آزمایش برخورد تمام‌عرض جلو و همچنین صدمات سر آدمک ۱۰ ساله در برخورد جانبی ادامه پیدا کرد؛ بنابراین سرنوشت این خودرو با توجه به کافی نبودن فناوری‌های ایمنی آن، در بازار اروپا ناموفق به نظر می‌رسد.

میشل فان راتینگن، دبیر کل Euro NCAP می‌گوید: «فورد انتظار نداشت Euro NCAP، موستانگ را مورد آزمایش قرار دهد و ترجیح داد از فناوری‌های ایمنی که برای مشتریان آمریکایی خود تعبیه کرده بود، در نسخه‌ی اروپایی‌ موستانگ استفاده نکند؛ در‌حالی‌که سایر خودروهای اسپرت ارائه‌شده در این بازار، از چنین فناوری‌هایی بهره می‌برند. چنین رویکردی در قبال ایمنی، مشتریان فورد را به چالش خواهد کشید، چه آن‌هایی که مشتری خودروهای عضلانی پرقدرت این شرکت هستند و چه خریداران خودروهای خانوادگی معمولی آن.»

Ford Mustang 2017 Euro NCAP Test

فورد در پاسخ اعلام کرده است نسخه‌ای از موستانگ که اخیرا به‌روزرسانی شده است و اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد، مجهز به سیستم کمکی پیش از تصادف و سیستم کمکی حفظ مسیر به‌صورت استاندارد است. انتظار ما این است که نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی موستانگ نیز توسط Euro NCAPP مورد بررسی قرار گیرد.

راتینگن می‌افزاید: «البته ما از هر پیشرفتی استقبال می‌کنیم و قطعا در نظر داریم رده‌بندی جدیدی برای مدل به‌روزرسانی شده‌ی موستانگ منتشر کنیم. با این حال، به‌روزرسانی‌های اساسی‌تری ممکن است برای کسب نتایج چشمگیرتر توسط موستانگ مورد نیاز باشد. به همین دلیل امیدواریم فورد اکنون فرصت سرمایه‌گذاری روی تغییرات مورد نیاز برای نسل‌های آینده‌ی موستانگ را از دست ندهد.»

نتایج موسسه‌ی Euro NCAP توسط برنامه‌ی بازرسی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) نیز تأیید شده است و در بازار استرالیا مورد استناد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل ANCAP، جیمز گودوین، می‌گوید: «این نتایج برای چنین مدلی که به‌تازگی طراحی شده و در بین مردم محبوب است، بسیار تعجب‌آور است. ایمنی مسافران بزرگ‌سال، ایمنی مسافران خردسال و توانایی دفع ضربات ناشی از تصادف، همگی اصول رده‌بندی ما هستند و موستانگ در هر یک از این زمینه‌ها ضعیف ظاهر شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات