دونالد ترامپ همچنان از یک گوشی اندروید ناامن استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
دونالد ترامپ از یک گوشی ناامن اندروید استفاده می‌کند که طبیعتا این بی‌احتیاطی در مورد یک سیاستمدار خطرات بسیاری دارد.
تبلیغات

گوشی هوشمندی که همراه رئیس جمهور ایالات متحده است، در واقع یک دستگاه شنود یا دوربین قابل هک شدن است. نیویورک‌تایمز در گزارشی در روز چهارشنبه نوشته است دونالد ترامپ از یک گوشی اندروید ناامن استفاده می‌کند. ظاهرا ترامپ در حین تماشای تلویزیون در کاخ سفید از همین گوشی توییت‌های خود را ارسال می‌کند.

ترامپ در حالی از این گوشی ناامن استفاده می‌کند که به‌تازگی وسایل ارتباطی شخصی جان پادستا، از چهره‌های سیاسی دموکرات این کشور هک شده است. ضمن این‌که کارشناسان امنیتی هم می‌گویند که گوشی‌های شخصی به‌راحتی قابل هک شدن هستند.

لری جانسون، مأمور بازنشسته‌ی سرویس مخفی ایالات متحده که اکنون به‌عنوان مدیر امنیت شرکت سایبراسپانز کار می‌کند، می‌گوید: «من می‌توانم طوری وارد اطلاعات گوشی شما شوم که به هیچ عنوان متوجه نشوید.»

سرویس مخفی آمریکا در مراسم تحلیف ترامپ یک گوشی امن تحویل او داد. بنا به گفته‌ی جانسون، این گوشی قابلیت‌های بسیار محدودی دارد. ضمن این‌که باراک اوباما هم برای دسترسی به توییتر خود از یک گوشی بلک‌بری امن استفاده می‌کرد. جانسون می‌گوید: «گوشی‌های ناامن می‌توانند خطر هک شدن را به‌شدت افزایش دهند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات