برترین تولیدکنندگان گوشی چینی در سال 2016

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تولیدکنندگان چینی گوشی موبایل روزبه‌روز افزایش می‌یابند و رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ است. در این مطلب، مروری خواهیم داشت بر بهترین تولیدکنندگان در زمینه‌ی ساخت گوشی‌ هوشمند.
تبلیغات

تولیدکنندگان گوشی طی هفته‌های گذشته دورنمای سال ۲۰۱۷ را برای کمپانی‌های خود ترسیم کرده‌اند؛ اما در کنار آن، جزئیات میزان فروش در سالی که گذشت نیز اعلام می‌شود. در این مطلب ۱۰ تولیدکننده‌ی برتر چینی را به لحاظ میزان فروش بررسی خواهیم کرد. این آمار توسط ونگ یانگ، مدیر شرکت IHS Technology ارائه شده است و محصولاتی را که خارج از چین تولید می‌شوند هم در بر می‌گیرد.

Chinese-phones-table

برند نام‌آشنای هواوی با مجموع فروش ۱۳۹ میلیون دستگاه در سال گذشته صدر این لیست را به خود اختصاص داده است. به دنبال آن اوپو قرار دارد و به لطف اوپو R9 که به‌تنهایی ۲۰ میلیون از آن در سال گذشته به فروش رسید، جایگاه دوم را با فروش ۹۵ میلیون واحد تصاحب کرده است. در رده‌ی سوم که سود آن به خزانه‌‌ای یکسان با اوپو می‌رود، Vivo با فروش ۸۲ میلیون دستگاه جا خوش کرده است. پس از Vivo دو شرکت دیگر با آماری بسیار نزدیک در تعقیب یکدیگر هستند: شیائومی و زدتی‌ای با فروش ۵۸ و ۵۷ میلیون دستگاه در رده‌های چهارم و پنجم این لیست قرار دارند.

لنوو که موتورولا را به تملک خود درآورده است، با میزان فروش ۵۰ میلیون واحد در رده‌ی ششم قرار دارد؛ اما چیزی که برای ما مشخص نیست، این است که آمار گوشی‌های زوک هم شامل این ۵۰ میلیون می‌شود یا خیر.

تی‌سی‌ال، شریک سخت‌افزاری جدید بلک‌ بری رکورد ۳۴ میلیون واحد فروش را به ثبت رسانده و جیونی با فروش ۲۸ میلیون واحد از گوشی‌های خبرساز (در زمینه‌ی باتری، دوربین و ضخامت)، خود را به رده‌ی هشتم این لیست رسانده است که از رکورد سال ۲۰۱۵ این شرکت بهتر است. میزو با ۲۲ میلیون فروش در مقام نهم قرار دارد. شاید اگر محصولات این شرکت از چیپ‌های اسنپدراگون قدرت می‌گرفتند، میزو فروش به‌مراتب بهتری تجربه می‌کرد. لئیکو در جایگاه دهم، تنها ۱۹ میلیون فروش را به ثبت رسانده است.

شما به کدام برند چینی علاقه‌مندید و سال آتی را متعلق به کدام یک از آن‌ها می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات