توضیح مایکروسافت در مورد حالت گیم در ویندوز 10

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای بهینه سازی سیستم برای بازی‌های ویدئویی، حالت گیم یا Game Mode را معرفی کرد.
تبلیغات

طی هفته اخیر اعلام شد حالت گیم به ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود، حال مایکروسافت در مورد چگونگی عملکرد آن توضیحاتی ارائه کرده است. بر اساس ویدئوی منتشرشده توسط مایکروسافت، وقتی یک سیستم به حالت گیم می‌رود، پردازنده و GPU را در اختیار بازی شما قرار می‌دهد. هدف این حالت، بهینه سازی نرخ فریم (Frame Rate) در هر بازی است.

مایکروسافت درحال ساخت تعدادی عملیات و فانکشن بازی برای ویندوز است که علاوه بر حالت گیم، در ویندوز ۱۰ ایجاد شود. یکی از این عملیات، گیم‌بار نام دارد که به کمک آن، می‌توانید در هر زمان که بخواهید با فشردن دو کلید «ویندوز+G» اسکرین‌شات بگیرید، ویدئو ضبط کنید و به Beam بفرستید. سیستم استریم پیش‌فرض روی Beam نیز یکی دیگر از این قابلیت‌های افزوده‌شده است. همچنین در تنظیمات ویندوز ۱۰ پنلی برای کنترل حالت گیم، گیم‌بار و تنظیمات پخش وجود خواهد داشت. 

لینک دانلود

حالت گیم عمدتا برای هر بازی به‌صورت مجزا فعال می‌شود. برای فعال کردن آن باید گیم‌بار را باز کنید، به پاپ‌آپ تنظیمات بروید و تیک کنار نام هر بازی در حال اجرا را بزنید تا سیستم به حالت گیم برود. مایکروسافت اعلام کرد که بعضی از بازی‌ها قادر هستند این حالت را به‌صورت اتوماتیک فعال کنند و بعضی دیگر باید به‌صورت دستی فعال شوند.

در مورد این‌که مایکروسافت در زمان فعال بودن حالت گیم چه تغییراتی در عملکرد سیستم ایجاد می‌کند، تاکنون جزییات دقیقی در دست نیست، اما با وجود اطلاعیه امروز، حداقل از چگونگی عملکرد حالت گیم و این‌که گیمرها چگونه با آن در تعامل هستند، اطلاعات کلی در اختیار داریم.

حالت گیم، گیم‌بار و تنظیمات گیمینگ در تنظیمات ویندوز، برای اینسایدرها در دسترس است. نسخه‌ی کامل آن نیز با آپدیت سازندگان ویندوز ۱۰ (Windows 10 Creators Update) عرضه می‌شود که برای انتشار در اوایل سال ۲۰۱۷ آماده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات