اپل، آمازون، وردپرس و گوگل؛ مورد اعتمادترین برند برای کسب و کارهای خرد

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Alignable آماری از ۹۰ برند قابل اعتماد از دید ۱۵ هزار نفر از صاحبان کسب و کارهای خرد و محلی منتشر کرد.
تبلیغات

کسب و کارهای خرد و متوسط به‌نوعی عاشق آمازون، وردپرس، گوگل و میل‌چیمپ (Mailchimp) هستند و از یلپ (، یکست (Yext)، یلوپیجز (Yellow Pages)، کریگزلیست (Craigslist) و Web.com متنفرند. شرکت‌های Angie's List، کامکست ( و گروپون (Groupon) هم از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.

برای مشاهده در رزولوشن بالا روی تصویر کلیک کنید

کمپانی Alignable، تعداد ۹۰ برند بر پایه ۱۵ هزار کسب و کار خرد و محلی را رتبه‌بندی کرده است. طبق این آمار، کسب و کارهای محلی بیشتر در زمینه‌ی تولید محصول، صنعت چاپ و سیستم‌های پرداخت به کمپانی‌ها اعتماد دارند و در مقابل آن‌ها میانه‌ی خوبی با شرکت‌های طبقه‌بندی (listings)، تبلیغاتی محصولات (lead generation) و کمپانی‌های مبتنی بر پاداش وفاداری (loyalty/reward companies) ندارند. این موارد تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در سازوکار تعامل برندها با کسب و کارهای کوچک و محلی دارد.

طبق گفته‌ی دن اسلاگن مدیر ارشد بازاریابی کمپانی Alignable:

برندهای بزرگ باید این را مدنظر داشته باشند که قاعده‌ی بازی تغییر کرده است. برند شما همان چیزی است که شرکت‌های هدف شما در خصوص آن صحبت خواهند کرد و بدون شک همکاران و شرکای مختلف در مورد برند شما با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند. کدام یک قابل‌اعتمادتر است: ویزیتوری که ملاقات اول را با وی دارند یا صاحب یک شرکت با ۱۰ سال سابقه‌ی آشنایی؟

وب‌سایت یلپ همیشه با کسب و کارهای محلی دچار مشکل بوده است؛ چراکه آن‌ها از شیوه‌ی ارائه‌ی اطلاعات مرتبط با مقالات بررسی این وب‌سایت ناخشنود هستند و از دخالت سلیقه‌ی شخصی و نتایج هدفمند در آن شکایت دارند. کامکست در کنار سودمندی‌های فراوان برای کسب و کارهای خرد، همیشه در خصوص رضایتمندی و خدمات ارائه‌شده به کاربران خود دچار مشکل بوده است و بیشتر افراد نیز از مشکلات گروپون با کسب و کارهای محلی خبر دارند.

از سوی دیگر گوگل و وردپرس خدمات رایگان بی‌شماری از جمله هاستینگ، وب‌سایت‌ و اطلاع‌رسانی برای کسب و کارهای خرد به ارمغان آورده‌اند. سرویس تبلیغات گوگل سرراست و شیوه‌ی استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

به گفته‌ی اسلاگن:

صاحبان کسب و کار به شفافیت، سادگی استفاده و خدمات پس از فروش نیاز دارند و این موارد جزو اولویت‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌رود.

کمپانی Alignable همچنین میزان خشنودی افراد از کمپانی‌ها را بر اساس دسته‌بندی مورد بررسی قرار داده است.

در دسته‌بندی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کمپانی Insightly، سیلزفورس (Salesforce) را شکست داده است، تنها به این دلیل که سیلزفورس یک راه‌حل بزرگ برای کسب و کارهای کوچک است.

در بخش کامپیوتر و سخت‌افزار، اپل همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود، با اقتدار صدر جدول را به خود اختصاص داده است؛ اما اچ‌پی و دل نیز در  جایگاه‌های دوم و سوم، آرای قابل قبولی کسب کرده‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اعطای وام نیز آرای مناسبی کسب نکرده‌اند.

با اینکه کیک‌استارتر (Kickstarter) در صدر این گروه و بالاتر از GoFundMe و ایندی‌گوگو قرار دارد؛ اما تنها موفق به کسب ۲.۵ ستاره شده و On Deck تنها یک ستاره به دست آورده است.

دیجیتال‌ مارکتینگ یکی از دسته‌بندی‌های جذاب برای کسب و کارهای خرد و محلی به شمار می‌رود. لینکداین، اینستاگرام، آمازون و گوگل بالاتر از بقیه‌ی رقبا و همگی با ۵ ستاره قرار دارند. تویتر، پینترست و فیس‌بوک هم آرای مناسبی کسب کرده‌اند.

اسلاگن می‌گویند:

نکته‌ی جالب در شاخه‌ی دیجیتال‌ مارکتینگ، کنار هم قرار گرفتن قابل‌اعتمادترین و غیرقابل‌اعتمادترین برندها است. جایی که تریپ‌ادوایزر (TripAdvisor) و یلپ در کنار رقبایی همچون آمازون و گوگل به چشم می‌خورند. البته این دسته، پرنوسان‌ترین  دسته‌بندی ما به شمار می‌رفت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات