رشد فروش نوارکاست در سال 2016 میلادی

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش نوارکاست در سال ۲۰۱۶ رشد ۷۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است
تبلیغات

تقریبا یک ماه از سال جدید میلادی می‌گذرد؛ اما به‌وضوح مشخص است که بسیاری از ما هنوز دوست داریم در گذشته زندگی کنیم. به‌عنوان نمونه فروش نوارکاست در آمریکا در سال ۲۰۱۶ به‌طور چشمگیری رشد داشته؛ به‌طوری که ۱۲۹ هزار کپی آن فروش رفته است. این فروش شاید به اندازه فروش ۱۳.۱ میلیون نسخه‌ای آلبوم‌ vinyl در سال ۲۰۱۶ نباشد؛ اما نسبت به فروش ۷۴ هزار عددی در سال ۲۰۱۵، ۷۴ درصد افزایش فروش داشته است.

نوارکاست

دلایل بسیاری برای این رشد چشمگیر وجود دارد. از جمله می‌توان به نوار کاست آلبوم جاستین بیبر و The weekend اشاره کرد که هر فروش آن شامل چندین هزار کپی شد. همچنین نسخه مجدد The Slim Shady LP از Eminem و Purple Rain از Prince به همراه Revolution به تعداد ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ نسخه فروش داشته‌اند. آهنگ فیلم پرطرفدار نگهبانان کهکشان  Awesome Mix نیز با فروش ۴۰۰۰ نسخه نوار کاست در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، در این بین بیشترین سهم را داشته است. طرفداران این فیلم بدون شک با توجه به این‌که آلبوم، ظاهری شبیه به نوار پخش‌شده توسط کاراکتر Star-Lord در فیلم دارد، علاقه خاصی به خریداری این آلبوم دارند.

اکثر این نوارها (۴۳ درصد) به‌صورت آنلاین و بقیه در خرده‌فروشی‌های مستقل و نه در فروشگاه‌های سنتی و زنجیره‌ای به فروش رسیده‌اند. «روز فروش کاست» در سال گذشته میلادی که در ۸ اکتبر برگزار شد نیز فروش این نوارها را افزایش داد. بخش بزرگی از این نوارها به زندان‌ها ارسال می‌شود. نوارهای کاست یکی از راه‌های اندکی است که زندانیان می‌توانند به موسیقی گوش فرا دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات