اپل نسخه پیشرفته تری از سیری را برای آیفون 8 آماده می‌کند

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرده که اپل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی پیشرفته‌تری از سیری برای استفاده در آیفون ۸ است.
تبلیغات

انتظار می‌رود سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی اغلب گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به همراه دستیار صوتی هوشمند باشیم. سامسونگ، ال‌جی و هواوی را باید از جمله‌ی کمپانی‌هایی خواند که در پی عرضه‌ی گوشی هوشمند خود به همراه دستیار صوتی هوشمند پیشرفته هستند. دیجی‌تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷، دستیارهای صوتی هوشمند نقش بسیار پررنگی در رقابت کمپانی‌های تولیدکننده‌ی موبایل بازی خواهند کرد، به‌طوری‌که انتشار بروزرسانی‌ها برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید تغییرات گسترده‌ای ایجاد خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده دیجی‌تایمز، اپل در پی توسعه‌ی نسخه‌ای پیشرفته از سیری است تا آن را به همراه نسل بعدی آیفون عرضه کند. در این گزارش مشخص نشده است که آیا این نسخه‌ از سیری روی آیفون ۸ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر؛ اما با توجه به تمام تغییرات و نوآوری‌هایی که اپل در نظر دارد در آیفون عرضه‌شده به مناسبت دهمین سالگرد این گوشی ایجاد کند، ارائه‌ی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی سیری برای آیفون ۸ چندان تعجب‌برانگیز نیست.

بر اساس گزارش منتشرشده، تصاحب استارتاپ توری (Turi) توسط اپل که در آگوست سال ۲۰۱۶ انجام شد، باعث خواهد شد این کمپانی با بهره‌گیری از دانش توری در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به توسعه‌ی هرچه بیشتر و تقویت قابلیت‌های سیری بپردازد و اکنون رقبای قدرتمندی نظیر کورتانا، گوگل اسیستنت و احتمالا در آینده بیکسبی را پیش روی خود خواهد دید.

انتظار می‌رود سامسونگ نیز نسل جدید پرچم‌دار خود را که بیکسبی نام دارد به همراه گلکسی اس ۸ راهی بازار کند. شایعات منتشرشده در رابطه با گلکسی اس ۸ نشان از این دارند که کره‌ای‌ها کلید سخت‌افزاری اختصاصی بیکسبی را نیز روی این گوشی هوشمند تعبیه کرده‌‌اند. از سوی دیگر گوگل علاوه بر پیکسل‌های خود، استفاده از دستیار صوتی هوشمندش را روی گوشی‌های هوشمند دیگری امکان‌پذیر می‌کند. آمازون نیز الکسا را با همکاری هواوی و ال‌جی، روی گوشی‌های هوشمند این دو کمپانی عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات