ال جی جی 6 از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده نمی‌کند

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات برگرفته از منابع نزدیک به چرخه‌ی تولید محصولات ال‌جی نشان از این دارند که جی ۶ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده نخواهد کرد.
تبلیغات

چندی پیش اچ‌تی‌سی نسل جدید گوشی‌ هوشمند خود را به نام U Ultra با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ معرفی کرد. عرضه‌ی این گوشی هوشمند این سؤال را مطرح کرد که چرا اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ گوشی هوشمند خود را با بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۳۵ راهی بازار نکرده است؟ بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارند که دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود، جی ۶ و گلکسی اس ۸ را با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ راهی بازار خواهند کرد.

اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک به چرخه‌ی تولید نشان از این دارند که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تا ماه آوریل به بازار عرضه نخواهد شد، از این‌رو باید دلیل اچ‌تی‌سی برای عدم استفاده از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام را موجه دانست. البته آماده‌سازی دیرهنگام اسنپدراگون ۸۳۵ این سؤال را در مورد سایر گوشی‌های هوشمند نیز مطرح می‌کند که آیا برای مثال جی ۶ با اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه خواهد شد یا خیر؟ بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، پاسخ این سؤال منفی است و جی ۶ ال‌جی نیز با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ همراه خواهد شد.

علاوه بر اینکه اسنپدراگون ۸۳۵ در ماه آوریل آماده می‌شود، وجود سامسونگ را باید دلیل دیگری برای استفاده نشدن اسنپدراگون ۸۳۵ در جی ۶ ال‌جی خواند، چراکه بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، اسنپدراگون ۸۳۵ به دلیل به‌کارگیری در گلکسی اس ۸، به این زودی برای عرضه به سایر تولیدکنندگان آماده نخواهد بود.

با توجه به اینکه سامسونگ وظیفه‌ی تولید اسنپدراگون ۸۳۵ را بر عهده دارد؛ چندان جای تعجب نیست که این کمپانی از امتیاز ویژه‌ای برای استفاده از تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام بهره ببرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، اسنپدراگون ۸۳۵ تا زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۸ به‌صورت انبوه در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار نخواهد گرفت.

ال‌جی پیش از این نیز نشان داده است که در مورد استفاده از آخرین نسل تراشه‌ی کوالکام وسواس زیادی ندارد. این کمپانی دو سال پیش، جی ۴ را با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ راهی بازار کرد، حال آنکه در آن زمان اسنپدراگون ۸۱۰ نیز در دسترس بود؛ البته وجود مشکلات گرمایشی در اسنپدراگون ۸۱۰ را باید دلیلی خواند که ال‌جی استفاده از تراشه‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ را برای پرچم‌دار خود انتخاب کرد. بر اساس سخنان یکی از مدیران ال‌جی، این کمپانی ترجیح می‌دهد از تراشه‌های آزمایش‌شده به‌جای آخرین تراشه‌ی عرضه‌شده به بازار استفاده کند که لقب سریع‌ترین تراشه را نیز یدک می‌کشد.

هنوز در عمل مشخص نیست که پیشرفت‌های صورت گرفته در اسنپدراگون ۸۳۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۱ چه اندازه خواهد بود. ال‌جی سعی دارد پرچم‌دار خود را برخلاف جی ۵ که موفقیت چندانی در بازار کسب نکرد، مقبول طبع کاربران راهی بازار کند و از این‌رو امکاناتی نظیر دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت را به سرویس خود اضافه خواهد کرد. انتظار می‌رود جی ۶ ال‌جی از حاشیه‌ی باریکی برخوردار باشد و دوربین دوگانه‌ی آن نیز با بهره‌گیری از لنز عریض، تصاویر خوبی ثبت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات