گوگل: کروم بوک های جدید از اپلیکیشن اندرویدی پشتیبانی می‌کنند

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با انتشار پستی در وبلاگش اعلام کرده است که تمام کروم‌بوک‌های عرضه‌شده از سال ۲۰۱۷ از اپلیکیشن‌های اندرویدی و گوگل پلی پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

کروم‌بوک‌های گوگل در سال‌های اخیر خود را به‌عنوان گزینه‌های محبوب خرید، مخصوصا در حوزه‌ی آموزش نشان داده‌اند. در راستای افزایش جذابیت این محصول، گوگل در ماه می ۲۰۱۶ اعلام کرد که پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز به سیستم‌عامل کروم اضافه خواهد کرد. در حال حاضر خریداران کروم بوک‌هایی نظیر فلیپ ایسوس، کروم‌بوک R11/C738T ایسر و پیکسل ۲۰۱۵ گوگل می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی کروم‌بوک خود دانلود کنند و مورد استفاده قرار دهند و در آینده‌ی نزدیک تعداد کروم‌بوک‌ها با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی افزایش خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در صفحه‌ی پشتیبانی کروم‌بوک گوگل، تمام کروم بوک‌های عرضه‌شده به بازار از سال ۲۰۱۷ به بعد، از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی خواهند کرد.

پشتیبانی از اپلیکیشن اندرویدی را باید یک قابلیت فوق‌العاده برای کروم‌بوک‌ها خواند که مزایایی برای تمام کمپانی‌های تولیدکننده و مصرف‌کنندگان به همراه دارد. به‌طور حتم پشتیبانی گوگل پلی باعث خواهد شد تا کاربران رغبت بیشتری برای خریداری کروم بوک داشته باشند که این موضوع افزایش فروش را برای پلتفرم گوگل به همراه خواهد داشت. این تصمیم علاوه بر افزایش فروش کروم بوک‌ها که افزایش کاربران را به همراه دارد، منجر به ترغیب توسعه‌دهندگان به‌منظور بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده در کروم‌بوک‌ها خواهد شد.

در جریان برگزاری CES 2017 کمپانی‌ها چند نمونه‌ی جدید از کروم‌بوک‌های خود را رونمایی کردند که از جمله‌ی آن‌ها باید به کروم‌بوک پلاس و کروم‌بوک پرو سامسونگ در کنار فلیپ C302CA ایسوس اشاره کرد. تمام این محصولات توانایی دانلود و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات