مشکل در تولید ال جی جی 5 با ورشکستگی تامین کنندگان قطعات

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تأمین‌کنندگان قطعات مورد نیاز برای تولید گوشی ال‌جی جی ۵، با مشکلات مالی مواجه شده و به همین دلیل احتمالا تولید این محصول با مشکلاتی روبه‌رو است.
تبلیغات

گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ در فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ معرفی و در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا معرفی و پس از مدت کوتاهی روانه‌ی بازار شد. این گوشی از نظر طراحی نسبت به مدل قبلی خود تغییرات بسیار زیادی داشت. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گوشی هوشمند ال‌جی جی ۴ بدنه‌ای از جنس چرم داشت و ال‌جی تصمیم گرفت در مدل بعدی این محصول، یعنی جی ۵ از بدنه‌ای تمام فلزی بهره ببرد. باوجود این تغییر بسیار مهم، گوشی جی ۵ همچنان دو ویژگی محبوب قابل تعویض بودن باتری و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی ارائه می‌کند.

اما به‌تازگی گزارش‌هایی از کره‌ جنوبی به دست آمده است که بر اساس آن‌ها، تولید گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده برای یکی از تأمین‌کنندگان این محصول، احتمالا با مشکلاتی مواجه شده است. بدنه‌ی این محصول به‌صورت انحصاری توسط Hallacast تولید می‌شود و گفته شده که این تأمین‌کننده در حال ورشکسته شدن است. 

بد نیست خاطرنشان کنیم که بدنه‌ی ال‌جی جی ۵ در ابتدا فقط توسط Hallacast تأمین نمی‌شد، بلکه برای تولید این بخش از دستگاه یادشده، کمپانی‌های دیگری چون Fine Technix و BYD نیز فعالیت داشتند. اما شرکت ال‌جی امسال امتیاز تولید این بخش از گوشی مورد بحث را به‌صورت انحصاری به Hallacast واگذار کرد. حال مشکلات مالی به وجود آمده برای این تأمین‌کننده، مطمئنا بر تولید گوشی جی ۵ تأثیر خواهد داشت. البته باید گفت ال‌جی در ماه فوریه و در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2017) نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود موسوم به ال‌جی جی ۶ را معرفی خواهد کرد.

در هر صورت، ال‌جی تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ (اوایل تیرماه ۹۶) قصد توقف تولید جی ۵ را ندارد چراکه این کمپانی قبلا اعلام کرده است که قصد دارد ۲۲۰ هزار گوشی جی ۵ دیگر تا آن زمان تولید کند. این شرکت همچنین تصمیم دارد قیمت گوشی هوشمند جی ۵ را پس از معرفی گوشی جی ۶، کاهش دهد که اگر این خبر صحت داشته باشد، قطعا افراد بیشتری برای خرید این محصول ترغیب خواهند شد. شاید ال‌جی برای رفع مشکل مورد بحث سریعا با دیگر تأمین‌کنندگان خود وارد همکاری مجدد شود تا در فرآیند تولید گوشی جی ۵ مشکلی برای این کمپانی به وجود نیاید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات