هوگو بارا شیائومی را ترک می‌کند

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هوگو بارا، معاون اول شیائومی در بخش بین‌الملل است که پس از سه سال و نیم فعالیت در این شرکت، قصد دارد آن را ترک کند.
تبلیغات

هوگو بارا امروز اعلام کرد که پس از سه سال و نیم فعالیت در «اپل چین»، این شرکت را ترک می‌کند. بارا به‌ عنوان معاون اول بخش بین‌الملل Xiaomi فعالیت می‌کرد و در زمان مدیریت او، محصولات این شرکت به بازارهایی همچون هند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و حتی اروپا و آمریکا راه پیدا کردند.

Hugo Barra اشاره‌ی مستقیمی به مقصد بعدی خود نکرده است. این مدیر سابق گوگل اعلام کرده که فشار کاری زیاد، سلامت او را در معرض خطر قرار داده است و با اشاره‌ای جزئی، ظاهرا قصد دارد به سیلیکون ولی بازگردد. قبل از شروع کار در شیائومی، بارا به مدت نزدیک به شش سال در جایگاه‌های مدیریتی بالای گوگل مانند مدیریت بخش محصولات، موبایل و اندروید مشغول به کار بوده است. او در فیس‌بوک گفته است:

من به این نتیجه رسیدم که شیائومی در حال حاضر در موقعیت خوبی از لحاظ گسترش فعالیت بین‌المللی قرار دارد و اگر بخواهم بهترین زمان برای بازگشت به خانه را انتخاب کنم، هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است. به‌طور حتم می‌توانم بگویم که تجارت جهانی ما، دیگر یک استارتاپ کوچک نیست. ما در کشورهایی همچون اندونزی، سنگاپور، مالزی و ۲۰ بازار دیگر شامل روسیه، مکزیک و لهستان فعالیت می‌کنیم. ما با همکاری گوگل توانستیم اولین محصول رسمی خود را در آمریکا معرفی کنیم و با حضور موفقی که در CES 2017 داشتیم - و ۳ جایزه بردیم - امروز جهان شیائومی را به‌عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی می‌شناسد که قصد دارد با شعار فناوری برای همه، تغییری اساسی در تاریخ این صنعت ایجاد کند.

اگرچه بارا با دیدی مثبت به شیائومی و آینده‌ی آن نگاه می‌کند، این شرکت در موقعیت تغییر و تحولات استراتژیک اساسی قرار دارد. مدیر عامل شیائومی یعنی Lei Jung اخیرا اعلام کرده بود که این شرکت با سرعت بیش از حد رشد کرده و به اهداف سالیانه‌ی خود نرسیده است. شیائومی در حال حاضر رقابت در بازار چین را به حریفان داخلی مانند هواوی، اوپو و Vivo واگذار کرده است. این شرکت در بازارهای بین‌المللی به‌جز هند نیز نتوانسته است موفقیت زیادی کسب کند.

هنوز در مورد فرد جانشین بارا خبری منتشر نشده است. نظر شما چیست؟ مقصد بعدی هوگو بارا، کدام‌یک از غول‌های فناوری دره‌ی سیلیکون خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات