اینفینیتی آماده رقابت در بازار خودروهای الکتریکی اسپرت

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینفینیتی برنامه‌ای برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی اسپرت و رقابت با بزرگان این بخش دارد.
تبلیغات

اینفینیتی در نظر ندارد به‌عنوان محرکی جدی همانند شرکت‌های مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی، در بازار سطح بالای خودروهای الکتریکی ظاهر شود؛ ولی این برند لوکس متعلق به نیسان با فروش بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو، گام‌های بلندی در این زمینه‌ در سال ۲۰۱۶ برداشته است. این رقم نه‌تنها ۷ درصد در مقایسه با مجموع خودروهای تحویلی در سال ۲۰۱۵ بیشتر بود، بلکه رکورد فروش جدیدی برای خود شرکت محسوب شد. بنابراین با روزهای درخشان پیش رو برای اینفینیتی، به نظر می‌رسد مانند هر برند دیگری حالا زمان خوبی برای ارائه‌ی اخبار مهم معطوف به آینده باشد. اینفینیتی این کار را با تأیید برنامه‌هایش برای تولید یک خودروی الکتریکی اسپرت تا سال ۲۰۲۰ انجام داده است.

رولاند کروگر، رئیس اینفینیتی، در گفتگو با خبرگزاری اتوکار اخبار موجود در خصوص عرضه‌ی خودروی الکتریکی این شرکت را تأیید کرد و گفت شخصاً نمونه‌ی اولیه‌ از این خودرو را دیده است. کروگر وارد جزئیات نشد که ظاهر این خودروی الکتریکی چگونه خواهد بود یا چه میزان قدرت خواهد داشت؛ اما اذعان کرد که خودرو از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند و بر مبنای تأمین توانایی‌های عملکردی چشمگیر و قابلیت‌های هندلینگ بی عیب و نقص برای مشتری توسعه یافته است. محتمل است که اینفینیتی از منابع اشتراکی در دسترس خود در شرکت نیسان استفاده کند. نیسان تجربه‌ی زیادی در بازار خودروهای الکتریکی دارد و به‌واسطه‌ی استقبال خوب از لیف، فروش خوبی تجربه کرده است.

در خصوص گمانه‌زنی در رابطه با این خودروی الکتریکی اسپرت جدید، می‌توانیم به Emerg-e اشاره کنیم که اینفینیتی به‌عنوان نمونه‌ی مفهومی خودروی مجهز به قوای محرکه‌ی هیبریدی-الکتریکی از آن رونمایی کرده است. اینفینیتی، Emerg-e را به‌عنوان محصولی برای رقابت با انواع قدرتمند این رده توسعه نخواهد داد. اما این موضوع به معنی عدم توانایی‌های حرکتی بالای آن نیست. کوپه‌ی اسپرت و الکتریکی  اینفینیتی قابلیت‌هایی اعم از دو موتور الکتریکی کوپل شده با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر برای تولید ۴۲۰ اسب بخار، طی مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با هر شارژ و امکان رساندن سرعت از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ظرف ۴ ثانیه به همراه دارد.  

رولاند کروگر در مصاحبه با اتوکار گفت یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای چراغ سبز نشان دادن به این خودروی الکتریکی اسپرت، ظرفیت بالقوه‌ی آن برای جذب مشتری‌های بیشتر به سوی برند است. وی در ادامه گفت: «وقتی من به خودروهای الکتریکی فکر می‌کنم، قطعاً آن را برای بازار چین طراحی خواهیم کرد. ما در میان گروه خود به‌صورت همیشگی این بحث را داریم که زمان مناسب برای اینفینیتی جهتِ داشتن چنین خودروهایی چه هنگام است.» کلام مهم در نظرات کروگر وجود «زمان‌بندی» است؛ چیزی که اینفینیتی برای عرضه‌ی تأثیرگذار خودروی الکتریکی خود، باید تا حد زیادی بر آن اتکا کند.

احتمالاً این یکی از دلایلی است که چرا اینفینیتی سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان تاریخ ارائه‌ی خودروی الکتریکی اسپرت خود اختصاص داده است. داشتن زمان سه‌ساله برای توسعه‌ی خودرو، به این شرکت وقت لازم جهت برداشتن بهترین گام روبه‌جلو را می‌دهد. بعید است اینفینیتی به این خودرو به‌عنوان محصول پرفروش انقلابی بنگرد، اما مطمئنا این خودرو می‌تواند برای برند اینفینیتی به معنای حرکت روبه‌جلو و اعتبار در بازارهای جهانی باشد.

حداقل، این حقیقت که خودروی الکتریکی جدید اینفینیتی به‌عنوان محصولی سطح بالا عرضه خواهد شد، به خودی خود پیروزی بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که اینفینیتی در حال حاضر محصول شاخصی در رده‌ی خودروهای اسپرت ندارد.

خودروی اینفینیتی Emerg-e
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات