فاکسکان 7 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری می‌کند

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار اخبار در مورد سرمایه‌گذاری فاکسکان در آمریکا، این کمپانی اعلام کرده است که شاید حجم این سرمایه‌گذاری از ۷ میلیارد دلار فراتر رود.
تبلیغات

فاکسکان در نظر دارد کارخانه‌ای در کشور آمریکا برای تولید پنل‌های ال‌سی‌دی احداث کند. شنیده‌ها حکایت از این داشتند که فاکسکان حدود ۷ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد، حال تری گو، مدیرعامل فاکسکان اعلام کرده است که میزان سرمایه‌گذاری فاکسکان احتمالا از مرز ۷ میلیارد دلار خواهد گذشت.

سرمایه‌گذاری کمپانی‌هایی نظیر فاکسکان پس از آن برنامه‌ریزی شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا طی کمپین انتخاباتی خود از لزوم تولید محصولات آمریکایی در داخل کشور سخن گفت. تری گو هشدار داده است که دولتمردان باید حمایتشان از تولید را افزایش دهند و امتیازات اقتصادی برای تولیدکنندگان فراهم کنند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که کارخانه‌ی تولید پنل‌های ال‌سی‌دی در آمریکا که توسط فاکسکان و شارپ توسعه داده خواهد شد، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در مورد آن‌ها باید این کمپانی با مقامات فدرال مذاکراتی داشته باشد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط گو، فاکسکان طی سال‌های گذشته برای انجام تولید در آمریکا برنامه‌ریزی کرده بود، اما این موضوع زمانی جدی‌تر شد که ماسایوشی سان، مدیرعامل SoftBank ژاپن که روابط نزدیکی با تری گو دارد، از برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در آمریکا پیش از ماه دسامبر صحبت کرد.

ماسایوشی سان چندی پیش دیداری با دونالد ترامپ داشت که بر اساس تصاویر منتشرشده از اسناد این مذاکرات، سان برای انجام یک سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در آمریکا با ترامپ گفتگو کرده است. در این تصاویر نام فاکسکان نیز مشهود است که نشان از سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری این کمپانی در آمریکا دارد.

گو به این نکته اشاره کرده است که ایالات متحده‌ی آمریکا سهمی در تولید پنل‌های ال‌سی‌دی ندارد، حال آنکه این دومین بازار تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در کل جهان است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط گو، احتمالا میزان سرمایه‌گذاری فراتر از ۷ میلیارد دلار خواهد بود که به‌ سبب آن ۳۰ تا ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد. این اطلاعات برگرفته از مذاکراتی است که بین سان و گو انجام شده است.

پس از انتشار اخباری در مورد فشارهای دولت چین به فاکسکان، تری گو اعلام کرده است که این کمپانی همچنان در چین فعال خواهد بود که می‌تواند فشارهای وارده به دلیل انتشار اخبار در مورد سرمایه‌گذاری در آمریکا را که از سوی دولت چین وارد می‌شود، کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات