ساعت هوشمندی که می‌تواند به عنوان کامپیوتر همراه مورد استفاده قرار گیرد

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ماسکیتو، ساعتی هوشمند و زیبا که به‌عنوان کامپیوتر همراهِ دوچرخه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تبلیغات

پیگیری سیر تکامل ساعت هوشمند در طی دو سال اخیر به‌عنوان یک ابزار، بسیار جالب است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد تنها ساعت‌های هوشمند اپل توانسته‌اند نقطه موفقیتی در این مسیر شلوغ و پرجمعیت بیابند. البته نبود درخواست برای ساعت‌های هوشمند، ساعت‌سازان دیگر را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه مأیوس نکرده و حتی بعضی راه‌های بهتر و بزرگ‌تر برای متمایز کردن خود از دیگران یافته‌اند. یکی از این موارد، یک دستگاه بسیار شیک به نام ماسکیتو (Moskito) است. این دستگاه اخیرا در Kickstarter قرار داده شده است. دستگاه مذکور در خیلی از کارها شبیه به دیگر ساعت‌های هوشمند است. زمانی که آن را روی دستتان بسته‌اید، برای پیام‌های ورودی، تماس‌ها و اخطار‌ها اعلان ارسال می‌کند. اما زمانی که روی دوچرخه خود این ساعت را بپوشید، به‌عنوان یک کامپیوتر دوچرخه‌سواری استفاده می‌شود که می‌تواند سرعت، مسیر و میانگین سرعت را محاسبه کند.

لینک دانلود

در نگاه اول ماسکیتو خیلی شبیه به ساعت‌های مکانیکی کلاسیک است. این مسئله به دلیل آن است که صفحه نمایش آن به‌جای یک صفحه دیجیتالی شبیه به دیگر ساعت‌های هوشمند، دارای صفحه آنالوگ است. این ساعت هوشمند دارای چیپ بلوتوث نسخه‌ی 4.0 برای اتصال به دستگاه‌های اندروید و iOS و باطری لیتیوم-یون قابل شارژ است که نسبت به میزان مصرف از ۶ تا ۲۴ ماه می‌توانید از آن استفاده کنید.

از آنجایی که ماسکیتو از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود، می‌تواند مسیرهای پیموده شده را تحلیل و ذخیره‌سازی کند. از این طریق می‌توانید ببینید که در طی تمرینات خود چقدر سریع حرکت کرده‌اید و همچنین کل مسیر پیموده شده شما را محاسبه می‌کند. تمامی داده‌های این ساعت هوشمند با Strava و Garmin Connect همخوانی دارد، بنابراین شما می‌توانید تمرین‌های دوچرخه‌سواری خود را در آن‌  پلتفرم‌ها برای اشتراک‌گذاری با دیگران قرار دهید و میزان کارایی خود را در زمان‌های متفاوت پیگیری کنید.

این دستگاه ارزان نخواهد بود و به نظر می‌رسد قیمتی نزدیک به ۷۶۵ دلار خواهد داشت. علاوه بر این حامیان ابتدایی این پروژه می‌توانند با پیش‌خرید این دستگاه، آن را به قیمت ۵۲۸ دلار دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات