فورد موستانگ 2018؛ بازگشت اسب وحشی با ظاهری جدید، تکنولوژی بهتر و عملکرد بهبود یافته

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
فورد موستانگ ۲۰۱۸ با ظاهری جدید بازگشته است، اما زیر این چهره‌ی جدید، دریایی از تغییرات نهفته که عملکرد آن را بهبود بخشیده است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

فورد موستانگ نسخه‌ی ۲۰۱۸ ظاهری جدید به خود دیده است. اما عمده‌ی تغییرات این خودرو، درون آن نهفته است. محبوب‌ترین خودروی اسپرت جهان اکنون بهبود‌های متعددی به خود دیده است تا عملکرد بهتری نسبت به نسل گذشته‌ی خود به همراه داشته باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ۱۱ تغییر قابل توجه در نسل جدید اسب وحشی دیترویت آشنا شوید.

سیستم تعلیق رئومغناطیسی برای تمامی مدل‌ها

2018 Ford Mustang

کلیه‌ی تیپ‌های Ford Mustang 2018 اکنون قابلیت استفاده از سیستم تعلیق MagneRide دارند که حالا به بخشی از بسته‌ی عملکرد انتخابی، فارغ از انتخاب نوع پیشرانه تبدیل شده است. علاوه بر این، برای رانندگی و کنترل بهتر، همه‌ی موستانگ‌های جدید از کمک‌فنر‌های جدید در کنار آنتی‌ رول‌بار بهبودیافته بهره می‌برند.

سیستم انتقال قدرت دستی به‌روز  استاندارد

فورد سیستم جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی استاندارد را برای هر دو نسخه‌ پیشرانه‌ی موستانگ تحت به‌روزرسانی قرار داده است؛ اما نسخه‌ی GT مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بیشترین تغییرات را در این بخش تجربه کرده است. این مدل اکنون از سیستم انتقال قدرت مجهز به دو کلاچ و دو فلایویل برای انتقال مؤثرتر و بدون مکث توان پیشرانه به جاده بهره می‌برد.

جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار جدید

Ford Mustang 2018

جعبه دنده‌ی قدیمی ۶ سرعته‌ی خودکار موستانگ حالا با نمونه‌ی ۱۰ سرعته‌ی جدید جایگزین شده که فورد آن را با همکاری رقیب خود، جنرال موتورز توسعه داده است. فورد نخستین بار از این جعبه دنده در Raptor F-150 2017 استفاده کرد و حال موستانگ ۲۰۱۸ دومین خودرویی است که در خط تولید فورد از این جعبه دنده بهره می‌برد. جعبه دنده‌ی جدید سریع‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند و تلفات ناشی از اصطکاک آن کمتر است. این جعبه دنده همچنین مجهز به برنامه‌ریزی تطبیقی، امکان اعمال حالات مختلف رانندگی و پاسخ دنده معکوس فوق‌العاده در سرعت‌های پایین است.

تزریق مستقیم و دریچه‌ای برای موستانگ GT

Ford Mustang 2018

با وجود این که فورد جزئیات توان خروجی موستانگ را افشا نکرده، اما اطلاعاتی کلی از سیستم قوای محرکه‌ی خودرو منتشر کرده است. پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر موستانگ اکنون از تزریق مستقیم و دریچه‌ای بهره می‌برد که باعث بهبود میزان مصرف سوخت، گشتاور در دور موتور پایین و توان در دور موتور بالا می‌شود. 

صدای منحصربه‌فرد اگزوز برای موستانگ GT

Ford Mustang 2018

برای تجربه‌ی حداکثر لذت شنیداری، سیستم اگزوز سوپاپی فعال برای موستانگ GT در نظر گرفته شده است. این سیستم صدای دلنشین و جذاب پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر را حین شتاب‌گیری و افزایش دور موتور برای شما تضمین می‌کند.

خداحافظی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر

Ford Mustang 2018

از سال ۲۰۱۸ به بعد، دیگر پیشرانه‌ی ۶ سیلندر برای موستانگ در دسترس نخواهد بود، چراکه فورد ارائه‌ی این انتخاب را برای خریداران متوقف کرده است. اکنون پیشرانه ۲.۳ لیتری توربو EcoBoost، که در به‌روزرسانی اخیر بهبود‌هایی به خود دیده، به پیشرانه‌ی پایه تبدیل شده است.

سفارشی‌سازی گسترده

Ford Mustang 2018

در کنار ارتقاء عملکردی، موستانگ ۲۰۱۸ با رنگ‌های جدید بدنه و رینگ‌های آلیاژی جدید عرضه خواهد شد. یکی از رنگ‌های جدید بدنه، نارنجی آتشین است که رنگ انحصاری جدید این خودرو خواهد بود. دو رنگ دیگر، زرشکی سلطنتی و رنگ معروف آبی Kona هستند که بعد از غیبتی کوتاه به رنگ‌های قابل سفارش موستانگ بازگشته است.

چراغ‌های جلوی LED استاندارد

Ford Mustang 2018

فورد برای موستانگ ۲۰۱۸ مجموعه‌ی چراغ‌های جلو را بازطراحی کرده که به این خودرو چهره‌ای تهاجمی‌تر بخشیده است. چراغ‌های LED اکنون فارغ از انتخاب نوع موتور به‌صورت استاندارد در کلیه‌ی مدل‌ها ارائه می‌شود و حتی چراغ‌های مه‌شکن نیز از نوع LED انتخاب شده‌اند. برای تکمیل این به‌روزرسانی، فورد چراغ‌های LED عقب را نیز بازطراحی کرده است.

کاپوت کم‌ارتفاع‌تر، ظاهری خشن‌تر

Ford Mustang 2018

فورد برای ارتقاء آیرودینامیک موستانگ، ارتفاع کاپوت آن را در مدل ۲۰۱۸ کاهش داده است. این تغییر به موستانگ چهره‌ای خشن‌تر بخشیده که آن را از مدل‌های پیشین متمایز می‌کند. کاهش ارتفاع کاپوت باعث باریک‌تر شدن چراغ‌های جلو و همچنین جلوپنجره‌ی مشبک شده است.

نمایشگر دیجیتال قابل تنظیم پشت فرمان

Ford Mustang 2018

صفحه‌ی کیلومتر پشت فرمان در مدل‌ پیشین موستانگ از یک نمایشگر مرکزی به همراه دو نشانگر آنالوگ برای سرعت و دور موتور در کنار آن بهره می‌برد. اما در مدل ۲۰۱۸ صفحه‌ نمایش ۱۲ اینچی دیجیتال جایگزین آن شده است که می‌تواند اطلاعات بیشتری نمایش دهد. همچنین می‌توان میزان اطلاعات به نمایش درآمده را سفارشی‌سازی کرد؛ از رنگ نوشته‌ها گرفته تا اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود و نوع نشانگرهای سرعت و دور موتور.

ویژگی‌های ایمنی فعال جدید

Ford Mustang 2018

رانندگی با یک خودروی اسپرت محور عقب، به معنای کم‌اهمیت شمردن ویژگی‌‌های ایمنی نیست. برای آن‌هایی که ویژگی‌های ایمنی بیشتری می‌خواهند، موستانگ ۲۰۱۸ مجموعه‌ی گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی قابل سفارش ارائه می‌کند که شامل هشدار فاصله، هشدار انحراف از مسیر، تشخیص عابر پیاده و سیستم کمکی پیش از تصادف - که هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را ترکیب می‌کند - است.

نظر شما در رابطه با نسل جدید موستانگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات