استفاده از فناوری یادگیری عمیق، برای ارتقا عملکرد لوازم خانگی هوشمند ال جی

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ال جی با استفاده از فناوری یادگیری عمیق قصد دارد لوازم هوشمند خانگی را یک مرحله‌ی دیگر نیز به جلو پیش ببرد.
تبلیغات

ال‌جی فناوری جدید یادگیری هوشمندانه را برای پیشرفته‌تر کردن قابلیت‌های لوازم خانگی امروز و ارتقای آنها به سطح جدیدی از عملکرد، در CES 2017 پرده‌برداری می‌کند. یادگیری هوشمندانه ال‌جی به لوازم خانگی امکان می‌دهد تا با گردآوری و بررسی الگوهای سبک زندگی مشتریان، به مرور زمان کاربران خود را بهتر درک کنند. این فرایند پایان‌ناپذیر است و با گذشت زمان بهتر می‌شود تا راهکارهای جدیدی را برای مشکلات روزمره مشتریان خود ارائه دهند.

جاروی روباتیک: بهبود عملکرد بوسیله حافظه

جدیدترین جاروی روباتیک ال‌جی با استفاده از چندین حسگر و فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی اشیای اطراف اتاق را تشخیص می‌دهد و طبق آن عمل می‌کند. با ثبت تصویر کف اتاق، این جاروی هوشمند موانع را به خاطر می‌سپارد و به مرور زمان می‌آموزد که از آنها دوری کند. این محصول حتی سیم‌های برق و دمپایی را تشخیص می‌دهد و نمی‌گذارد برس‌های گردان مسدود شود و به کمک انسان برای جدا کردن آن نیاز باشد. جاروی روباتیک جدید ال‌جی تفاوت میان انسان و صندلی را تشخیص می‌دهد و با ملایمت از فردی که سد معبر کرده می‌خواهد که از سر راه کنار رود تا بتواند به راحتی دور صندلی مانور دهد.

یخچال: راحتی هوشمندتر

یخچال هوشمند ال‌جی با یادگیری هوشمندانه آسایش بیشتری برای مشتریان فراهم می‌کند. یادگیری هوشمندانه یخچال ال‌جی با تحلیل الگوهای استفاده و مصرف مواد غذایی کاربردهای متفاوتی را با پیش‌بینی فعالیت‌های خانواده بر اساس رفتارهای گذشته انجام می‌دهد. مانند پر کردن خودکار جایخی در زمان خاصی از روز که آب سرد بیشتر مورد نیاز است. در فصل تابستان، وقتی یخچال هوشمند ال‌جی حس کند دما و رطوبت به گونه‌ای است که ممکن است منجر به فاسد شدن مواد غذایی شود، می‌تواند سیستم استریلیزاسیون چهارمرحله‌ای را خودبه‌خود فعال کند تا عمر مواد غذایی بیشتر شود.

دستگاه تهویه مطبوع هوا: بهترین ذخیره انرژی و عملکرد

دستگاه تهویه مطبوع هوای هوشمند ال‌جی مجهز به فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی الگوهای رفتار روزانه صاحبخانه را بررسی می‌کند؛ مثلاً اینکه کدام قسمت از خانه بیشتر در ساعات خاصی از روز پر رفت‌وآمد است. با این اطلاعات، فناوری یادگیری هوشمندانه ال‌جی به دستگاه تهویه مطبوع هوا امکان ارزیابی شرایط و تنظیم راحت‌ترین میزان دما را به سرعت و با راندمان بالا فراهم می‌کند تا منطقه‌های خاصی از خانه به سرعت خنک شوند. در تعطیلات آخر هفته، اتاق نشیمن همان جایی خواهد بود که نیاز به خنک شدن بیشتر دارد اما در طول روز آشپزخانه مرکز اصلی فعالیت خواهد بود.

ماشین لباسشویی ال‌جی: عملکرد بهینه متناسب با وضعیت

این فناوری جدید به ماشین لباسشویی ال‌جی کمک می‌کند در مورد محیط اطراف و فعالیت‌های روزانه کاربر اطلاعات کسب کند و عملکرد بهینه برای ماشین لباسشویی مهیا کند. مثلاً، در مکان‌هایی که آب حاوی مقادیر زیادی کربنات کلسیم است، ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی دما و میزان آب را تنظیم می‌کند تا با تأثیر آب سخت بر روی لباس‌ها مقابله کند. در مناطقی که طوفان‌های شنی و گردوخاک رواج دارد، ماشین لباسشویی به صورت خودکار یک برنامه آبکشی دیگر برای بهتر تمیز شدن لباس‌ها اضافه می‌کند.

متنی که در بالا خواندید توسط دفتر ال‌جی در ایران در اختیار زومیت قرار داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات