روحانی خطاب به مردم: باید سختگیری‌ ها در شبکه‌های اجتماعی را کم کنیم

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس جمهوری اسلامی ایران دیشب در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی درباره‌ی کاهش سختگیری‌ها در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی و نیز ایجاد شغل در فضای مجازی به ایراد سخنانی پرداخت.
تبلیغات

حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی دیشب اعلام کرد: «هم‌اکنون ۷۰۰ هزار شغل خالص در کشور داریم که به این ترتیب در دو سال گذشته به طور نسبی وضع اشتغال ما خوب بوده است؛ اما نسبت به تقاضا باز هم فاصله داریم، اشتغال ما باید حداقل یک میلیون یا بالای یک میلیون شود، برای این کار همه باید دست به دست هم دهیم. یعنی دولت،‌کارآفرینان، بخش خصوصی، قوا و نهادهای دیگر. علت اینکه می‌گوییم سرمایه باید از خارج بیاید و سرمایه‌های داخل را باید جذب کنیم، یکی از دلایلش بحث اشتغال است؛ زیرا اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم راهش چیست؟ یکی از راه‌ها سرمایه‌گذاری است. همچنین یکی دیگر از راه‌ها ایجاد فضای مناسب برای جوانان است.»

رئیس‌جمهور افزود: «یکی از فضاهای که می‌تواند ایجاد اشتغال کند فضای مجازی است. در فضای مجازی مردم می‌توانند شغل‌های مناسب داشته باشند. در یک سال گذشته وزارت ارتباطات اعلام می‌کند ۱۰۰ هزار شغل در ICT و فناوری اطلاعات به وجود آورده است بنابراین فضای مناسبی برای اشتغال است.»

وی ادامه داد: «برای شبکه‌های اجتماعی باید سخت‌گیری‌ها را کم کنیم؛ مردم امروز زندگی‌شان تقریبا کم‌کم با شبکه‌های اجتماعی است، ارتباطشان، شغلشان و بسیاری از اشتغال‌ها در همین زمینه است و در این بین اگر فردی اخلال در جذب سرمایه ایجاد کند، به بازار کار صدمه زده است، حتی اگر قوای دیگر همکاری کمتری داشته باشند، صدمه زده می‌شود.»

روحانی ادامه داد: «همه باید تلاش کنیم تا اشتغال ایجاد کنیم؛ هدف مهم ما رشد پایدار اشتغال‌زا است. رشد ما باید با محیط زیست سازگار و پایدار باشد تا شغل مناسب به وجود بیاورد، ضمنا ما باید فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی را آماده‌تر کنیم.»

وی افزود: «از حرکت به سمت اشتغال خوشحال هستم ولی فاصله‌ای با افراد جویای کار داریم، اینکه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر بدون شغل بمانند بسیار نگران‌کننده است. هم رشد ما در اشتغال خوب بوده و هم متأسفانه بیکاری ما افزایش یافته است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات