فاکسکان سومین کارخانه خود را در شن زن برای تولید محصولات اپل توسعه می دهد

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش Nikkei، فاکسکان سومین کارخانه‌ی خود در شن زن را می‌سازد که دارای بخشی برای پیش‌تولید محصولات اپل قبل از تولید انبوه است.
تبلیغات

بر اساس گزارش منتشرشده توسط Nikkei Asian Review، کمپانی فاکسکان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پردیس تولیدی به‌عنوان سومین کارخانه‌ی خود در شن زن چین است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این کارخانه شامل بخشی خواهد بود که می‌توان در آن نمونه‌هایی پیش‌تولید محصولات را ایجاد کرد؛ از این‌رو کارخانه‌ی فاکسکان قادر است امکان ساخت پیش نمونه‌های محصولات اپل را در اختیار این کمپانی‌ قرار دهد. همان‌طور که اشاره کردیم، این سومین کارخانه‌ی فاکسکان در شن زن چین است. دفتر اصلی فاکسکان در چین نیز در همین شهر قرار دارد. البته بخش بزرگی از تولید آیفون‌های اپل در کارخانه‌های فاکسکان در ژنگژو انجام می‌پذیرد. منابع نزدیک به این نکته اشاره کرده‌‌اند که فاکسکان با هدف یاری اپل در ساخت نمونه‌های اولیه‌ی محصولات خود، این کارخانه را تأسیس می‌کند.

هرچند تری گو، مدیرعامل فاکسکان به این نکته اشاره کرده است که این کمپانی تصمیمی برای خارج کردن تولید آیفون از چین ندارد؛ اما به نظر می‌رسد فاکسکان در نظر دارد بخشی از تولید آیفون را به داخل خاک آمریکا انتقال دهد. این تصمیم را می‌توان در راستای جلوگیری از تعرفه‌ای خواند که ترامپ از اعمال آن روی محصولاتی نظیر آیفون که خارج از آمریکا تولید می‌شوند، سخن گفته است. ترامپ اعلام کرد که در نظر دارد تا بر اساس طرحی جدید، تعرفه‌ای ۳۵ درصدی به محصولاتی نظیر آیفون‌های اپل اعمال کند. ترامپ در نظر دارد تا با اعمال فشار این‌چنینی، کمپانی‌ها را وادار به تولید محصولات در داخل خاک آمریکا کنند که از این طریق در آمریکا اشتغال‌زایی شود.

تیم کوک در واکنش به طرح ترامپ برای اعمال تعرفه ۳۵ درصدی، اعلام کرده است که شاید حتی در صورت اعمال تعرفه ۴۵ درصدی نیز، شماری از کمپانی‌ها تمایلی به انتقال تولید آیفون به داخل آمریکا نداشته باشند؛ چراکه با وجود این تعرفه، بازهم هزینه‌های تولید در آمریکا توجیه‌پذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر، دولت چین فشارهایی به کمپانی‌های مطرح برای عدم خروج از این کشور وارد می‌کند. تری گو، مدیرعامل فاکسکان، شانس دیدار با دونالد ترامپ را به همین دلیل از دست داد، چراکه چینی‌ها این کمپانی را تحت فشار قرار داده‌اند تا فرایند تولید را به داخل خاک آمریکا انتقال ندهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات