ارزش بازار تلفن های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به ۳۵۵ میلیارد دلار خواهد رسید

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکتی به نام IHS تخمین زده است که با رشد بازارهای آفریقایی و خاورمیانه تا سال ۲۰۲۰، آمار فروش تلفن‌ هوشمند به ۶ میلیارد دستگاه خواهد رسید.
تبلیغات

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ ارزش بازار جهانی تلفن‌ هوشمند به ۳۵۵ میلیارد دلار برسد. این نتایج توسط شرکت IHS منتشر شده است که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند. شرکت انگلیسی IHS همچنین به این موضوع اشاره دارد که بیش از ۶ میلیارد تلفن هوشمند تا پایان دهه میلادی فروخته خواهد شد که به این معنی است که بازار جهانی تلفن‌ هوشمند نسبت به شرایط فعلی ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

تحقیقات این شرکت همچنین به این موضوع اشاره دارد که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز رشد چشمگیری خواهند داشت و از ۵ میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۶ به ۷.۵ میلیارد کاربر تا سال ۲۰۲۰ خواهند رسید.

طبق مطالعات IHS، شصت درصد از دستگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۶ به اینترنت متصل شده بودند، گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ بودند. این آمار به لطف رشد ۸۰ درصدی در مناطق بسیاری از آفریقا و خاورمیانه صورت گرفته است. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۸، این کامپیوترهای دسکتاپ بودند که در صدر قرار داشتند و گجت‌های موبایل تنها ۱۷ درصد از دستگاه‌های متصل به اینترنت را تشکیل می‌دانند؛ اما با رشد صنعت تلفن‌ هوشمند شاهد اتصال بیشتر کاربران به اینترنت توسط این دستگاه‌ها هستیم.

یکی از تحلیلگران شرکت IHS عقیده دارد که محبوبیت تلفن‌ هوشمند در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و کاربران بیشتری توسط این دستگاه‌ها برای سرگرمی، تجارت و برقراری ارتباط با دیگران به اینترنت متصل خواهند شد.

میزان فروش اپلیکیشن‌ها نیز تا سال ۲۰۲۰ با رشد بسیاری همراه خواهد بود. به گفته این شرکت، میزان فروش اپلیکیشن‌ها که در سال ۲۰۱۶ به ارزش ۵۴ میلیارد دلار رسیده بود، تا سال ۲۰۲۰ به ۷۴ میلیارد دلار خواهد رسید. این اتفاق به لطف رشد بازار آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین صورت خواهد گرفت؛ اما به نظر می‌رسد کاربران کشورهای آسیایی باز هم کسانی خواهند بود که بیشترین هزینه را صرف خرید اپلیکیشن‌ می‌کنند.

به نظر شرکت ‌IHS یکی از دسته‌های مختلف اپلیکیشن‌ که قرار است به محبوبیت فراوانی برسد، مرتبط با پلتفرم‌های پرداخت خواهند بود که به لطف دستگاه‌های مجهز به چیپ NFC به‌سرعت در حال رشد هستند. این شرکت تخمین زده است که تا سال ۲۰۲۰ تعداد دستگاه‌هایی که مجهز به چیپ NFC هستند، به ۵ میلیارد عدد خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۷ میلیارد دستگاه اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات