نمایشگرهای آینده OLED ال جی، با ویژگی انعطاف پذیری و کاربرد تجاری عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی در نظر دارد نمایشگرهای OLED و انعطاف پذیر آینده خود را با کاربرد تجاری و قابلیت تعاملی به بازار تکنولوژی عرضه کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۰، صفحه‌ نمایش‌های OLED با معرفی گوشی سامسونگ ویو اس 8500، اولین موج بزرگ خود را در بازار تکنولوژی به راه انداختند. در سال ۲۰۱۲، زمانی که ال جی و سامسونگ برای ارائه تلویزیون‌های ۵۵ اینچی خود به بازار تکنولوژی، همایش‌هایی در نقاط مختلف جهان برپا کردند، این فناوری به‌شدت خبرساز شد. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و تلویزیون، نمایشگرهای اولد را در محصولات خود به مشتریان ارائه می‌کنند. همچنین این فناوری تغییرات بزرگی در زمینه کاربردهای تجاری به وجود آورده است. ال جی اکنون دورنمای خود را در توسعه این تکنولوژی برای مشتریان ترسیم کرده است.

در رویداد CES 2017، ال جی در غرفه اختصاصی خود، برنامه آینده این شرکت برای نمایشگرهای اولد را به نمایش گذاشت. این شرکت نشان داد که چگونه قصد دارد بر مبنای این برنامه‌ها، عرصه‌های جدیدی برای مصارفی غیر از مصارف خانگی ایجاد کند.

به‌زودی ما شاهد خواهیم بود که بسیاری از نمایشگرهای مراکز خرید، فضاهای تجاری، اتاق‌های هیئت مدیره و هر محیط تجاری دیگری که تصور کنید، با نمایشگرهای اولد جایگزین می‌شوند. اما این تنها یک جایگزینی ساده در مورد تغییر نمایشگرها نخواهد بود. صفحات نمایش اولد، به دلیل استفاده از پروفایل‌های فوق‌العاده نازک و انعطاف پذیریِ بسیار زیاد، قابلیت‌هایی دارند که نمایشگرهای LED و LCD از آن بی‌بهره‌اند.

چنین به نظر می‌رسد که احتمالا این فناوری در صفحه نمایش‌هایی مثل نمایشگر استادیوم‌ها و محیط‌های روباز به کار گرفته نخواهد شد؛ اما به‌زودی شاهد خودنمایی آن‌ها در بسیاری از سالن‌ها خواهیم بود. این نمایشگرها تنها دارای ویژگی‌های بصری نیستند و ویژگی‌های تعاملی نیز خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات