وزیر ارتباطات: طرح رجیستری موبایل تیر سال ۹۶ اجرا می‌شود

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تیر ماه سال آینده را زمان اجرای رجیستری موبایل اعلام کرد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صبحانه‌ی اتاق بازرگانی، در مورد موضوعاتی چون مشاغل ایجاد شده توسط استارتاپ‌ها، افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح رجیستری، بانکداری الکترونیک، اختلالات تلفن همراه، کسب‌وکارهای اینترنتی، ثبت کانال‌های تلگرامی و اپلیکیشن‌های بومی کشور سخن گفت.

دلیل اجرا نشدن رجیستری

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد اجرای طرح رجیستری گفت: «رجیستری یک کار فنی است و باید با حوصله انجام شود. تمام ابزارها و نرم‌افزارهای لازم برای اجرای طرح تهیه شده است؛ اما اجرای این طرح زمانی عملی می‌شود که موجب نارضایتی مردم و اجرای ناقص طرح نشود.»

واعظی افزود: «اگر این طرح با تأخیر اجرا شود بهتر است تا اینکه طرح مانند گذشته شکست بخورد و نارضایتی مردم را فراهم کند. باید به منتقدان اجرا نشدن این طرح گفت، فعلا عجله نکنید.»

اجرای رجیستری از تیر ۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد زمان اجرای این طرح گفت: «اگر طرح پایلوت و آزمایشی رجیستری با موفقیت ‌انجام شود، از تیرماه سال آینده به صورت رسمی در کشور اجرا خواهد شد.»

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل توسط استارتاپ‌ها

محمود واعظی در مورد کسب‌وکارهای بخش خصوصی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: «یکی از سیاست‌های ما حمایت از استارتاپ‌ها است. ۱۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط استارتاپ‌ها در ایران ایجاد شده است.»

تولید ۱۱۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تولید اپلیکیشن‌ها اعلام کرد: «تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار اپلیکیشن بومی در ایران نوشته شده است. در بخش تولید محتوا در فضای مجازی به تارگی نهضتی در کشور به راه افتاده است که دولت از آن حمایت می‌کند.»

ایجاد پروانه‌های واحد برای کسب‌وکارهای اینترنتی

محمود واعظی در مورد کسب‌و‌کار اینترنتی و مجوز گرفتن آنها تأکی کرد: «بخشی از فعالین این بخش حتی نمی‌دانند باید از کجا مجوز بگیرند. به همین دلیل باید پنجره‌‌ای واجد برای مجوزدهی‌ها درباره‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد شود.»

دلیل ثبت کانال‌های تلگرامی بالای ۵۰۰۰ عضو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت در مورد ثبت کانال‌های تلگرامی در سامانه‌ی وزارت ارشاد توضیح داد: «اگر گفته‌ می‌شود کانال‌های تلگرامی که بالای ۵۰۰۰ عضو دارند باید ثبت شوند، به دلیل نظم‌دهی است و هدف ما از این کار صرف مجوز گرفتن نیست، بلکه می‌خواهیم هویت‌شان ثبت شود. وقتی یک روزنامه با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه در روز مجوز دارد چرا یک کانال تلگرامی نباید ثبت شود. این کار اقدامی درست و برای نظم‌دهی امور است. در برخی از کانال‌ها شایعات و حرف‌های بی‌ربط مطرح می‌شود که اقدام ما باعث ساماندهی این امر خواهد شد.»

اختالال‌های تلفن همراه به خاطر تغییر 3G به 4G است

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اختلال‌هایی که در شبکه تلفن همراه کشور ایجاد می‌شود گفت: «اپراتورها در حال تغییر وضعیت از نسل سوم(3G) به نسل چهارم(4G) هستند. اختلالات موجود ناشی از این تغییر نسل است. البته این اختلالات بیشتر از هر اپراتور در شبکه همراه اول اتفاق می‌‌افتد.»

افزایش آرام آرام سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در مورد سرعت اینترنت کشور و پایین بودن آن توضیح داد: «در کشور به ما از دو طرف به خاطر سرعت اینترنت فشار آورده می‌شود برخی می‌گویند چرا سرعت اینترنت در کشور پایین است و از افغانستان هم عقب‌تر هستیم؛ در آن طرف برخی می‌گویند چقدر اینترنت را باز گداشته‌اید؛ اما باید بگویم که ما آرام آرام در حال پیشروی هستیم و آرام آرام افزایش سرعت خواهیم داشت.»

در بانکداری الکترونیکی درجا زده‌ایم و پیشگام نیستیم

محمود واعظی در مورد بانکداری الکترونیک گفت:‌ «می‌گویند در بانکداری الکترونیکی پیشگام هستیم در حالی که در جا زده‌ایم و در این زمینه برخی‌ها احتیاط بیش از حد به خرج می‌دهند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات