لوتوس اگزیج Race 380 مخصوص پیست مسابقه

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لوتوس مدل سبک وزن و سریع اگزیج ۳۸۰ را معرفی کرد که مخصوص پیست مسابقه طراحی شده است.
تبلیغات

لوتوس اگزیج اسپرت ۳۸۰ در ماه نوامبر گذشته رونمایی شد و حالا نسخه‌ی مسابقه‌ای این خودرو با نام اگزیج Race 380 معرفی شده است. مدل ریس ۳۸۰ به طور ویژه برای دستیابی به بهترین عملکرد در پیست مسابقه طراحی شده است تا بتواند در رقابت‌های لوتوس کاپ که متعلق به خود این شرکت است، شرکت کند. 

پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی این خودرو مجهز به سوپر شارژر نیز است و دقیقا مشابه با پیشرانه‌ی مورد استفاده در مدل خیابانی اگزیج اسپرت ۳۸۰ است. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۳۷۵ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۴۱۰ نیوتون متر در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه است. 

لوتوس اگزیج

با این حال وزن خالص این خودرو به میزان ۱۱۲ کیلوگرم کاهش یافته است و از ۱۱۱۰ کیلوگرم نسخه‌ی خیابانی به ۹۹۸ کیلوگرم در نسخه‌ی مسابقه‌ای رسیده است و همین موضوع سبب شده تا شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو از ۳.۷ ثانیه به ۳.۲ ثانیه کاهش پیدا کند. لوتوس همچنین ادعا کرده است که این خودرو در پیست Hethal که متعلق به این کمپانی است توانسته است زمان ۱ دقیقه و ۲۳.۵ ثانیه را از خود بر جای بگذارد که آن را تبدیل به سریع‌ترین مدل اگزیج در این پیست کرده است. این زمان حتی در مقایسه با لوتوس اگزیج V6 Cup R به میزان ۱.۵ ثانیه سریع‌تر است. برای کسانی که خواهان خودرویی سریع‌تر باشند، لوتوس سیستم اگزوز ساخته شده از تیتانیوم را پیشنهاد می‌کند که در صورت سفارش آن، وزن کلی خودرو ۱۰ کیلوگرم کاهش خواهد یافت. 

این مدل به طیف وسیعی از تجهیزات خودروهای مسابقه‌ای مجهز شده است. لوتوس اگزیج ریس ۳۸۰ مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد مجهز به یک جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی سکوئنشال از نوع Xtrac است و غربیلک فرمان آن نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده است. پدال‌های تعویض دنده‌ی فیبر کربنی نیز بر روی فرمان نصب شده‌اند. دیگر تجهیزات ویژه‌ی این خودرو شامل سیستم خنک کن روغن، دیفرانسیل لغزش محدود، آنتی رول بارهای قابل تنظیم جلو و عقب و کمک فنرهای دو طرفه‌ی قابل تنظیم از برند Ohlins هستند. 

این خودرو همچنین مجهز به سیستم کنترل کشش ویژه‌ی لوتوس است و راننده می‌تواند به صورت دستی نسبت به تنظیم آن اقدام کند. از نظر وزنی این خودرو با استانداردهای FIA هم‌خوانی داشته و رول کیج یکپارچه با کابین نیز در داخل خودرو نصب شده است. صندلی راننده با شش نقطه‌ی اتصال از جنس فیبر کربن و از برند مشهور HANS است. شیشه‌های جانبی خودرو از نوع فوق سبک هستند و با استفاده از پلی کربنات ساخته شده‌اند. یک نمایشگر TFT رنگی نیز در مقابل راننده قرار دارد و نقش نشان دهنده‌ها را بازی می‌کند و منوی آن نیز کاملا قابل شخصی سازی و تنظیم است. این نمایشگر به GPS هم مجهز است و می‌تواند اطلاعات مربوط به مسابقه را در خود ذخیره کند. در نهایت نیز خودرو مجهز به سیستم اطفاء حریق و سوئیچ ایزوله‌ی باتری شده است. لوتوس اعلام کرده است که کیسه‌ی هوا جزو تجهیزات این خودرو نیست. 

لوتوس اگزیج

برای چسباندن هرچه بیشتر آخرین ساخته‌ی لوتوس به سطح پیست مسابقه، در این خودرو از انواع ترفندهای آیرودینامیکی و مکانیکی استفاده شده است. 

در انتها لوتوس اقدام به نصب تایرهای فوق چسبنده‌ی میشلن از نوع پایلوت اسپرت Cup 2  کرده است. سایز این تایرها در جلپ 215/45ZR17 و در عقب 265/35ZR18 است. این تایرها به دور رینگ‌های فوق سبکی از جنس آلیاژ آلومینیم قرار گرفته‌اند که در تولید این رینگ‌ها از روش فورج کاری بهره گیری شده است. سیستم ترمز نیز از نوع AP Racing است و هر کالیپر آن دارای ۴ پیستون است که بر روی دیسک ترمزهای ۲ تکه قرار گرفته‌اند.

در خصوص پکیج آیرودینامیکی این خودرو نیز لوتوس ادعا کرده است که این پکیج در سرعت ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌تواند نیروی رو به پایین ۲۴۰ کیلوگرم را تولید کند.

لوتوس اگزیج

این پکیج آیرودینامیکی شامل ورودی‌های هوای روی بدنه، توری خورجی هوای عقب، اسپیلیتر جلو، دیفیوزر عقب و باله‌ی عقب بزرگ مسابقه‌ای است. این پکیج همچنین شامل قسمت‌های دیگری همانند قلاب‌های بکسل جلو و عقب، درب موتور فیبر کربنی ویژه‌، وردی‌های هوای جانبی از جنس فیبر کربن و در انتها جایگزینی چراغ‌های جلوی استاندارد خودرو با نمونه‌هایی به رنگ مشکی مات است.

علیرغم اینکه این خودرو دارای نسخه‌ای مجاز برای حرکت در خیابان است، اما لوتوس گفته است که بسیاری از بخش های محصول اولیه همانند درب کاپوت جلوی فیبر کربنی دست ساز، سقف و دیفیوزر جانبی در این مدل حفظ شده و دست نخورده باقی مانده‌اند.

لوتوس اگزیج ریس ۳۸۰ مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۱۶۲ هزار دلار در بازار بریتانیا عرضه می‌شود و قیمت مدل اگزیج اسپرت ۳۸۰ نیز معادل ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار است. 

لوتوس اعلام کرده است که تحویل مدل اگزیج ریس ۳۸۰ به خریداران از ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. این کمپانی همچنین ادعا کرده است که مدل اگزیج اسپرت ۳۸۰ در بازار فروش عملکرد بسیار موفقی را نشان داده است به طوری که سفارش‌های این خودرو تا تولیدات چهار ماه آینده به فروش رفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات