سوپر اسپرت آواتار رودستر با توان فوق‌ العاده معرفی شد

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی سوپر اسپرت آواتار رودستر با نسبت قدرت فوق‌العاده‌ی ۵۰۰ اسب بخار توان بر هر تن، معرفی شد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی مارلین انگلستان که بیشتر به خاطر تولید خودروهای کیت و مخصوص پیست مشهور است، دارای شعبه‌ای در شهر دوون (Devon) انگلیس است که با نام آواتار شناخته می‌شود. حالا این شرکت نخستین خودروی تولیدی خود را معرفی کرده است. این خودروی سوپر اسپرت را می‌توان با پیشرانه‌های ۲ و ۲.۳ لیتری از سری اکوبوست فورد سفارش داد که پیش از این نیز در خودروهای اسپرتی مانند زنوس E10 و E10R مورد استفاده قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که در تمامی خودروهایی که نام آن‌ها رفت، پیشرانه به‌صورت طولی نصب شده است و آواتار نیز از این قضیه مستثنا نیست. 

مدل ۲ لیتری آواتار رودستر دارای قدرت ۲۵۰ اسب بخار است که حداکثر سرعت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت دارد و به ۴ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد. مدل دیگر که به پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری مجهز است نیز ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد و تنها ۳.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و حداکثر به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر دو نسخه‌ی این خودرو وزنی معادل ۶۹۵ کیلوگرم دارند که به معنای وجود نسبت توان به وزنی برابر ۵۰۰ اسب بخار بر تن است.

به گفته‌ی دیلان پوپوویچ مدیر و سر طراح این شرکت، وزن خالص کم آواتار رودستر به لطف بهره‌گیری از طراحی تیوب مانند در شاسی و البته استفاده از پنل‌های فایبرگلاس در بدنه به دست آمده است. محل نشستن صندلی‌ها در این خودرو تقریبا در وسط بدنه است و مخزن سوخت نیز با دقت در جای خود نصب شده است. جعبه دنده‌ی ۵ سرعته‌ی این مدل متعلق به پورشه باکستر است و همه‌ی این عوامل حاکی از تقسیم وزن بسیار عالی و نزدیک به ایده‌آل در این خودروی سبک وزن هستند.  

آواتار رودستر

خودروی آواتار از زمان معرفی خود در نمایشگاه اتو اسپرت سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ تغییر مختلف به خود دیده است که بیشتر این تغییرات در راستای کاربردی‌تر کردن خودرو بوده‌اند. 

پوپوویچ در این مورد می‌گوید: «پس از آن‌که ما نسخه‌ی اولیه‌ی خودرو را به مشتریانمان نشان دادیم آن‌ها درخواست خودرویی بهتر داشتند. ما نیز به این درخواست پاسخ دادیم. در حقیقت مشتریان، خودرویی با شتاب و هندلینگ بسیار بالا می‌خواستند که در عین حال قابلیت استفاده در بیرون از پیست مسابقه نیز داشته باشد. ما طراحی خام و زمخت اولیه‌ی خودرو را کمی نرم‌تر کردیم و خطوط منحنی و روان‌تری پدید آوردیم. سپس نوبت به تغییر در میزان بازی فنرها در سیستم تعلیق رسید. سپس اقدام به تنظیم دوباره‌ی فرمان کردیم که در ابتدا ضریب آن برای پیست مسابقه تنظیم شده بود. در نهایت نیز روی ارگونومی کار کردیم تا در نهایت محصولی تولید کنیم که لذت رانندگی بالایی هم در جاده و هم در پیست به راننده اعطا کند.»

نسخه‌ی مسابقه‌ای از خودروی آواتار رودستر نیز در کنار نسخه‌ی خیابانی آن تولید شده و هم‌اکنون در حال رقابت در پیست کسل کمبات است. مدل مسابقه‌ای مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتری تویین توربو ساخت آئودی است که می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. آواتار هم‌اکنون بر تولید خودروهایی تمرکز کرده است که ضمن دارا بودن قابلیت‌های بالا در پیست مسابقه، این توانایی را داشته باشند تا به‌راحتی مسافت منزل تا پیست را نیز طی کنند. 

آواتار برای تولید سالانه‌ی ۲۵ الی ۳۰ دستگاه از مدل رودستر برنامه‌ریزی کرده است گرچه فعلا تیراژ تولید این محصول به میزان یک خودرو در هر ماه است. همچنین برنامه‌هایی برای تولید نسخه‌ای از رودستر با فاصله‌ی محوری بیشتر که از پیشرانه‌ی LS3 هشت سیلندر متعلق به شورولت کوروت وجود دارد. این مدل در صورت موفقیت محصول فعلی به تولید خواهد رسید. قیمت آواتار رودستر از ۳۹ هزار و ۹۹۰ پوند آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات