لیچفیلد LM20، تیونینگ موفق نیسان GT-R

جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
وقتی نیسان GT-R، قدرتمندترین نسخه‌ی یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان به‌درستی تقویت شود، حاصل کار خارق‌العاده و جالب توجه خواهد بود.
تبلیغات

هرساله در بیرمنگام انگلستان، نمایشگاه اتواسپرت اینترنشنال برگزار می‌شود. این موتورشو، برای شرکت‌های فعال در زمینه تیونینگ خودرو جذابیت زیادی دارد و تهیه‌کنندگان نسخه‌های تقویت‌شده و تولید محدود در آن شرکت می‌کنند.

لیچفیلد نیسان

شرکت لیچفیلد موتورز، یک برند برتر در میان تیونینگ کنندگان خودرو نیست و هرچند مدتی است به سودآوری رسیده، اما نام‌آشنا و صاحب سبک در سطح جهانی، به شمار نمی‌رود. این شرکت پیش از این ارتقاء مدل‌هایی از آئودی و بی‌ام‌و را به‌خوبی انجام داده بود؛ اما چند سال اخیر را صرف کار روی گودزیلای دنیای خودرو، نیسان GT-R کرده و از دید کارشناسان موفق عمل کرده است.

لیچفیلد نیسان

نسخه‌های متنوعی از نیسان GT-R از سال ۲۰۰۸ تاکنون تولید شده‌اند که یکی از قوی‌ترین آن‌ها، نسخه سیاه (Black Edition) است. این خودرو با بهینه‌سازی مهندسان لیچفیلد، به قدرت ۶۶۶ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۸۳۴ نیوتن‌متر رسیده است. پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر آن، حالا انژکتور بزرگ‌تری دارد و یک پمپ هوای اضافی به اینترکولر و توربوشارژ آن کمک می‌کند. در سیستم اگزوز، بهینه‌سازی‌هایی انجام شده و قطر خروجی‌های آن به ۱۰۲ میلی‌متر افزایش یافته‌ است. همچنین در ECU تنظیمات جدیدی، متناسب با تغییرات انجام‌گرفته روی توربوشارژ و دیگر قسمت‌ها، اعمال شده است.

لیچفیلد نیسان

خودروی لیچفیلد LM20 نسبت به نسخه نیسمو GT-R، که توسط خود نیسان بهینه‌سازی شده است نیز ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۶۱ نیوتن‌متر گشتاور بالاتر دارد. ادعا شده است شتاب صفرتاصد کیلومتر درساعت آن ۲.۵ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر درساعت آن تنها ۵.۷ ثانیه است درحالیکه نهایت سرعت LM20 در حدود  ۳۲۵ کیلومتر درساعت تخمین زده می‌شود.

قدرت و گشتاور بالای LM20، مهندسین لیچفیلد را مجبور به بازطراحی نرم‌افزار جدیدی برای کنترل کشش و پایداری آن کرده است. سیستم تعلیق این خودرو با نمونه‌ای ساخت بیلستین (Bilstein) امریکا عوض شده و فنر‌های اصلی آن از برند مشهور ایباخ (Eibach) آلمان است.

لیچفیلد نیسان

دیسک چرخ‌های این خودرو از نمونه استاندارد اندکی بزرگ‌تر (در جلو ۴۰ سانتیمتر و در عقب ۳۸ سانتیمتر) است. رینگ‌های اسپرت بسیار سبکِ ساخت شرکت ریزویلز (Rays Wheels) ژاپن برای سرعت‌های بالای پیست طراحی شده‌ و همراه با تایرهای گران‌قیمت میشلن روی LM20 سوار شده‌اند. علاوه بر این، بخش‌هایی از اسپویلر عقب، جلوپنجره و سپرهای این خودرو نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

لیچفیلد نیسان

شرکت لیچفیلد که در منطقه اصیل  گلاسترشر، در جنوب غربی انگلستان و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از لندن قرار دارد، امسال بیستمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته است و به این مناسبت، خودروی LM20 را فقط در ۲۰ دستگاه به فروش خواهد رساند.  این محصول، برای استفاده روزانه و مسیرهای شهری، مناسب ارزیابی شده است و سه سال گارانتی کامل سرویس و نگهداری نیز به همراه خواهد داشت.

درحالی‌که یک دستگاه نیسان  GT-R استاندارد هم‌اکنون در حدود صد هزار دلار قیمت دارد، بسته ارتقاء شرکت لیچفیلد ۲۰ هزار دلار ارزش آن را بالاتر برده است و برچسب قیمت ۹۷هزار پوند (معادل ۱۱۹.۶ هزار دلار) را به همراه دارد. مهندسین لیچفیلد ادعا کرده‌اند خودروی آن‌ها قابلیت قوی‌تر شدن دارد و به درخواست مشتری، یک پکیج خاص برای استفاده در پیست مسابقات را به این خودرو اضافه خواهند کرد که علاوه بر قدرت بیشتر در پیشرانه، ترمزهای قوی‌تری هم دارد. مدیران لیچفیلد از ادامه کار خود در زمینه بهینه‌سازی خودروی نیسان GT-R خبر داده‌اند.

LM۲۰
LM۲۰
لیچفیلد نیسان

در انتهای این مطلب علاوه بر والپیپرهای زیبای خودروی LM20، فیلم کوتاه بررسی فنی این خودرو نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات