VLF از شاسی بلند آفرود خود با ترکیب هامر و شورولت رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
شرکت وی‌ال‌اف (VLF) از خودروی ترکیبی هامر و شورولت کلرادوی خود، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

باور کنید یا نه، این هیولای نارنجی رنگ طراحی‌شده‌ی شخصی است که خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج، ب‌ام‌و Z8 و فیسکر کارما را طراحی‌ کرده‌ است. فرد مذکور کسی نیست جز هنریک فیسکر و این شاسی‌بلند عضلانی نیز سری X شرکت خودروسازی وی‌ال‌اف (VLF) است. این شرکت، زیرمجموعه‌ای از شرکت کوچ‌بیلدر (Coachbuilder) است که با همکاری فیسکر (F) و باب لوتز (L) و گیلبرت ویارئال (V) تاسیس شده است.

در طراحی سری‌ X به طور واضح از هامر H2 الهام گرفته شده و همانند آن، از جلوپنجره‌های با شیار عمودی در کنار چراغ‌های گرد و سپس مربعی استفاده شده است.

شاسی‌بلند VLF برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ در معرض نمایش گذاشته شد. سری X، بر پایه‌ی پیکاپ شورلت کلروادو تولید شده است؛ با این حال پنل بدنه‌ی منحصر‌به‌فرد خودرو دارای محفظه‌ی پشتی نیز هست. سری X برند VLF به طور مخصوص برای آفرود ساخته شده است.

فاصله‌ی کف این خودرو تا سطح زمین برابر ۳۰ سانتی‌متر و زوایای حمله‌ (Approach Angle) و فرار (Departure Angle) آن به ترتیب برابر ۴۴.۷ و ۴۸ درجه هستند. رینگ‌های ۲۰ اینچی سری X به تایر‌های ۳۵ اینچی مخصوص آفرود مجهز شده است. این خودرو همچنین از سامانه‌ی چهارچرخ محرک (4WD) بهره می‌برد و کف خودرو با قطعات متعددی تقویت و محافظت شده است.

وزن شاسی‌بلند غول پیکر سری X برابر با ۲۳۷۵ کیلوگرم است و پیشرانه‌ی شش سیلندر و ۳.۶ لیتری شورولت کلرادو نیز وظیفه‌ی تامین توان مورد نظر آن‌ را بر عهده دارد. توان و گشتاور تولیدی این پیشرانه‌ به ترتیب ۳۰۶ اسب بخار و ۳۷۳ نیوتن‌متر است و با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار همراه شده است.

شرکت VLF، تولید سری X را در کارخانه‌‌ی خود واقع در آربورن‌هیلز ایالت میشیگان پیش می‌برد. در این کارخانه، مدل‌های دیگری هم‌چون فیسکر کارما دستینو (Destino) و دوج وایپر فورس ۱ نیز تولید می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرد که با همکاری شرکت گالپین‌ اتو اسپرت، در حال ساخت کارخانه‌ای برای تولید فورد موستانگ راکت است.

وی ال اف
وی ال اف
وی ال اف
وی ال اف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات