اپل پتنت جدیدی در ارتباط با آیفون بدون حاشیه صفحه نمایش منتشر کرد

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنتی که به‌تازگی توسط شرکت اپل منتشر شده است، طرح این شرکت را برای آیفون بدون حاشیه مشخص می‌کند.
تبلیغات

شایعات در مورد محصول سال جاری کمپانی اپل تاکنون زیاد بوده‌اند. بر اساس این شایعات، اپل علاوه بر آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس که در سال جاری معرفی خواهد کرد (تأییدی در مورد این نام‌ها منتشر نشده است)، یک گوشی با صفحه‌نمایش خمیده نیز به بازار عرضه می‌کند. نقطه تمایز این گوشی خاص، صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه آن است که رکورد جدیدی در زمینه نسبت صفحه‌نمایش به کل بدنه ثبت خواهد کرد.

تاکنون ساخت پنل‌های OLED توسط سامسونگ تأیید شده است و سؤال اصلی باقیمانده، این است که صفحه‌نمایش بدون حاشیه چگونه ساخته خواهد شد؟ در حاشیه بالایی گوشی‌های هوشمند کنونی، درگاه‌هایی برای بلندگوی اصلی،‌ دوربین جلو، سنسور نور و مجاورت، اسکنر عنبیه و فلاش‌های LED قرار دارند. حال اگر یک گوشی بدون حاشیه به بازار عرضه شود، این درگاه‌ها در کجا قرار خواهند گرفت؟

گوشی جدید شیائومی یعنی Mi Mix تا حدودی به این نیاز پاسخ داده است. این گوشی که یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی دارد، در یک بدنه به اندازه گوشی‌های ۵.۷ اینچی ساخته شده است. شیائومی در طراحی می میکس، لنز کوچک دوربین جلو را در پایین صفحه قرار داده است. برای انتقال صدای مخاطب نیز، به جای بلندگو از فناوری لرزش پیزوالکتریک‌های سرامیکی استفاده می‌شود. سنسور مجاورت نیز در این گوشی با یک سنسور صوتی جایگزین شده است. با توجه به پتنت‌هایی که اخیرا منتشر شده است، می‌توان نتیجه گرفت که اپل، مسیری متفاوت نسبت به شیائومی برای حل این مشکلات در نظر دارد.

پنت اپل 1

اپل قصد دارد با ایجاد حفره‌های بسیار کوچک در صفحه‌نمایش، دسترسی به موارد گفته‌شده را امکان‌پذیر کند. این حفره‌ها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند و زیبایی و کارکرد صفحه‌نمایش را تحت تأثیر قرار نخواهند داد. البته موارد منتشرشده تنها طرحی از بلندگو، دوربین و سنسور مخفی‌شده در زیر صفحه‌نمایش هستند و کارایی آن‌ها باید در عمل ثابت شود. سوراخ‌های ایجادشده باید بسیار کوچک و ساده باشند. طرح منتشرشده را می‌توان بلندپروازانه دانست و اجرای آن نیز دشوار خواهد بود. یکی از دلایل این دشواری، این است که پنل‌های OLED نیاز به لایه‌ی یکپارچه نور پس‌زمینه دارند. به هر حال ممکن است این پتنت به‌زودی توسط اپل اجرایی شود.

پتنت اپل 2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات