نسخه نسکار 2017 تویوتا کمری معرفی شد

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در تیم مانستر انرژی (Monster Energy) که برای آماده‌سازی خودروهای تویوتا جهت حضور در مسابقات سرعت فعالیت می‌کند، مدل جدیدی از کمری XSE برای نسکار امسال رونمایی شد.
تبلیغات

خبرگزاری رسمی مسابقات نسکار امریکا، روز گذشته خبر ورود نسخه‌ی جدیدی از کمری به این رقابت‌ها را منتشر کرد. همزمان با رونمایی از مدل جدید کمری در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، معرفی این خودرو نشان از برنامه‌ریزی دقیق تویوتا برای فتح همزمان بازار سدان‌های خانوادگی و جام‌های قهرمانی سرعت، خصوصا در رقابت معتبر و پرطرفدار نسکار آمریکا دارد.

کمری نسکار

در طرح نسکار کمری، جلوپنجره‌ی سیاه‌رنگ آن، کمی بزرگ‌تر و به سطح زمین نزدیک‌تر شده است؛ این موضوع حالتی فضایی به آن داده است که نسبت به دیگر خودروهای دیده‌شده در نسکار، کاملا تازگی دارد. خطوط پهن کنار جلوپنجره، مانند آرواره‌های یک حیوان وحشی، این خودرو را، آماده‌ی حمله و بسیار گرسنه جلوه می‌دهد. کمری جدید برخلاف گذشته، چهره‌ای محافظه‌کار و بی‌تفاوت ندارد و بیشتر از قبل تهاجمی و اسپرت به نظر می‌رسد.

تویوتا نسکار

طرفداران تویوتا از کمری جدید، کاملا راضی هستند. بعد از طرح‌های کاملا متفاوتی که این سدان پرفروش در سال‌های اخیر تجربه کرده است؛ به نظر می‌رسد که به یک شخصیت جذاب و زبان طراحی ثابتی نزدیک شده است. اد لوکز، از مدیران بازرگانی ارشد تویوتا به خبرگزاری رسمی نسکار می‌گوید:

این جسورانه‌ترین طرحی است که تا به حال در یک کمری دیده‌ایم.
تویوتا نسکار

سال ۲۰۱۶ تیم نسکار کمری که شرکت نوشابه‌های انرژی‌زای مانستر اسپانسر اصلی آن بود، ۱۶ مسابقه را با قهرمانی به پایان برد و امیدوار است امسال هم با طرح جدید و بهبود محسوس آیرودینامیک آن به موفقیت‌های خود ادامه دهد. آرواره‌های جلو شاید ظاهر جالبی داشته باشند؛ اما شرایط فیزیکی این خودرو در حرکت با سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را هم ارتقا داده‌اند. بدنه‌ی خودرو و خصوصا کاپوت جلو، نسبت به کمری استاندارد، حجیم‌تر شده است تا حداقل مقاومت در برابر هوا را داشته باشد و پیشرانه‌ی بزرگ آن را حمایت کند. ارتفاع ناچیز خودروها و اصطلاحا چسبندگی بدنه به جاده، اصلی بسیار مهم در طراحی خودروهای ویژه‌ی مسابقات نسکار است.

کمری نسکار

سه تیم حرفه‌ای فعال در نسکار، جوئی گیبز ریسینگ (Joe Gibbs)، فرنیچر رو ریسینگ (Furniture Row) و بی‌کی ریسنگ (BK)، از خودروهای کمری در نسکار امسال، استفاده خواهند کرد. اطلاعات جدیدی از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تویوتا که مخصوص این خودرو ساخته شده، منتشر نشده است؛ درحالی‌که سال گذشته، آن‌ها از پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۶۸۰ اسب بخار در نسکار استفاده کردند.

کمری نسکار فول سایز

در ادامه این مطلب، شما را به تماشای یک مستند کوتاه همراه با مصاحبه‌ای با طراحان کمری نسکار دعوت می‌کنیم. در این فیلم شما با استودیوی طراحی این شرکت در امریکا آشنا می‌شوید و به قلب فن‌آوری‌های تویوتا در موتوراسپرت سفر خواهید کرد.

نظر شما درباره نسل جدید کمری و طرح خاص آن برای نسکار آینده چیست؟ آیا موفقیت‌های یک برند ژاپنی در آمریکایی‌ترین مسابقات سرعت جهان، ادامه خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات